او به دنبال خدمت به زن و مرد نیست/ وقتی زنان مومن و انقلابی دست جهادگران می شوند


ساعت: 10:10
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1838920

این جهادگر کرد گفت: شور و حس خدمتی که در اردوهای جهادی دیده می شود به هیچ وجه با کارهایی که دستگاه های دولتی انجام می دهند قابل مقایسه نیست. زیرا زنان جهادگر به صورت داوطلبانه و با اخلاص و تعهد در این اردوهای جهادی خدمت می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، خستگی از دایره واژگانشان پاک نمی شود، زیرا ظرافت تمام اعمالشان عشق است، وقتی وقت جهاد می شود همه جا میدان جنگ است؛ و همه جا را می بینند. صبح و شب، گرما و سرما، تعطیلات و روز اداری تفاوتی ندارند. زیرا همه آنها دوست دارند به مردم خدمت کنند. مهم نیست کجا باشی تا عاشق باشی. یک روز تهیه جهیزیه برای جوانان، یک روز در کارگاه های دوخت ماسک، روز دیگر با بیماران عروق کرونر، از سنگرهای ترویج حجاب تا تپه های فرهنگی در سرتاسر سرزمینشان.

پرسا هودویسی در سال 1368 در شهرستان کوروه در استان کردستان به دنیا آمد. من می توانم به نیازمندان بدهم و فکر می کنم حالا که بزرگ شده ام، شاید توان مالی لازم را نداشته باشم، اما خوشبختانه با ارتباطات مردمی و خیریه می توانیم برای مردم و آن ها اقدامات جهادی انجام دهیم. نیازمند

وی می گوید: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حضور در جمع مستضعفان و همدردی با آنان و ارائه خدمات به آنان بسیار مهم است. با نفوذتر از مردان ارزش روحیه جهادی در زنان در جامعه دوچندان می شود، زیرا با وجود مسئولیتی که در خانواده دارند، لباس رزم می پوشند و به افرادی که وارد این عرصه می شوند خدمت می کنند.

ff49021f 321c 40c9 8452 aee6ea3f6a9a خبر خاکستری



وی افزود: در واقع شور و حس خدمتی که در اردوهای جهادی دیده می شود به هیچ وجه با کارهایی که توسط دستگاه های دولتی انجام می شود قابل مقایسه نیست. از آنجایی که بانوان جهادگر در این اردوهای جهادی داوطلبانه، مخلص و فداکار هستند و قطعا حضور در کنار گروهی که عنایت و اهداف آنها یکسان است می تواند برای همگان لذت بخش باشد، با توجه به خدمات ارائه شده در این اردوهای جهادی توسط دانشجویان، بی شک بسیاری از شاخص های بهداشتی به ویژه در مناطق فقیرنشین در حال توسعه و ارتقا هستند، زیرا کار اردوهای جهادی به اصطلاح کار قلبی است.



این بانوی کُرد افزود: زنان در خانواده نقش محوری دارند و این زنان هستند که با عملکرد خود می توانند کیفیت زندگی را ارتقا دهند، زیرا؛ هر فعالیت زن در خانواده برای حفظ کانون گرم خانواده سازماندهی می شود و همه این مسائل نقش کلیدی و حیاتی در تحقق اهداف خانواده دارد.



وی با اشاره به فعالیت زنان در گروه های جهادی افزود: جهاد یکی از مفاهیم اسلام است و انقلاب اسلامی نشات گرفته از مکتب جهاد و ایثار است و جهادگران زن همواره در همه عرصه های جهاد حضور فعال داشته اند. ایشان در همه عرصه ها به عنوان یک نیروی جهادی و منطقه محور عمل کرده اند، اردوی جهادی ما حوزه های علمیه خواهران است که هر مدرسه حوزه حاشیه ای خود را پوشش می دهد؛ این خدمت در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، خدماتی، معیشتی، کمکی و درمانی ارائه می شود. فعالیت ما اعانه و جهیزیه برای زوج های جوان است.



شاید بتوان گفت یکی از موثرترین وظایف جهادگران استفاده از ظرفیت خیرین در انجام اقدامات خداپسندانه از جمله ساخت خانه برای نیازمندان و هزینه عمل بیماران است.

4a941933 6535 4103 99c2 2a6721133e64 خبر خاکستری

وی ادامه داد: خدماتی که ارائه می کنیم شامل بسته های عمر و آزادی زندانیان است، افراد نیازمند به کمک های درمانی و مالی نیز توسط گروه های جهادی حمایت می شوند. در حوزه روانشناسی نیز خدمات موثری از جمله مشاوره تحصیلی، پیشگیری از ازدواج و طلاق ارائه می شود.



وی خاطرنشان کرد: پنج سال است که روی بحث صندوق های قرض الحسنه بسیج سازندگی در شهرک کوروه کار می کنم. توانستیم حدود 60 صندوق در شهرک کوروه افتتاح کنیم که 5500 نفر عضو داریم و توانستیم به 3100 نفر و 4 میلیارد نفر برسیم و 500 میلیون تومان وام اعطا شده است.



در پایان از این همه خدمت متحیر می شوم و می گویم: خدا خیرت دهد برای این همه کار خوب! تواضع و فروتنی او در برابر این کلام مشهود است، از دایره تعاریف خارج می شود و می گوید: آنها را به من منتقل نکنید، نقش کوچکی داشتم و اغلب کار خواهران است.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید