اکثر آمریکایی ها: ما در رکود هستیم

بر اساس این نظرسنجی، 25 درصد می گویند که مطمئن نیستند و تنها 20 درصد از آمریکایی ها معتقدند که این کشور وارد رکود نشده است.

نگرانی های اقتصادی در ایالات متحده از ماه گذشته به شدت افزایش یافته است. در ماه می، کمتر از نیمی از آمریکایی ها یا 48 درصد گفتند که اقتصاد در رکود است، در حالی که 23 درصد گفتند که اقتصاد ایالات متحده در رکود نیست.

نگرانی ها در مورد رکود در هفته های اخیر افزایش یافته است، به طوری که تورم در هفته گذشته به بالاترین سطح خود در 40 سال گذشته رسید و میانگین صنعتی داوجونز در روز پنجشنبه برای اولین بار در یک سال و نیم گذشته به زیر 30000 رسید.


رسانه های آمریکایی: اکثر آمریکایی ها معتقدند که ما در رکود هستیم

این هفته، ایالات متحده برای اولین بار از سال 2020 وارد بازار سهام شد و اولین بازار سهام در دوران ریاست جمهوری جو بایدن سقوط کرد.

اصطلاح “بازار مهاجم” زمانی استفاده می شود که ارزش بازار سهام در یک دوره زمانی طولانی حداقل 20 درصد کاهش یابد که نشان دهنده رکود است.

نظرسنجی جدید همچنین نشان داد که اکثریت آمریکایی ها معتقدند وضعیت اقتصادی این کشور به زودی بهبود نخواهد یافت.

تنها دو نفر از هر 10 آمریکایی بر این باورند که اقتصاد در حال بهبود است، که پایین ترین سطح اعتماد اقتصادی از ژانویه 2021 است.

مردم آمریکا همچنین نگران توانایی بایدن در اداره اقتصاد هستند. حتی دموکرات ها هم به بایدن اعتماد ندارند و تنها 45 درصد به رئیس جمهور رتبه اقتصادی خوبی می دهند. این کاهش نسبت به زمان مشابه در سال گذشته است که 80 درصد دموکرات ها نتایج اقتصادی بایدن را تایید کردند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که بیش از 8 نفر از 10 جمهوری خواه و حدود 6 نفر از 10 مستقل، نمره بدی به بایدن در اقتصاد داده اند.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی.ان.ان، نزدیک به دولت دموکرات بایدن، پیش از این در گزارشی به چهار دلیل اشاره کرده بود که به نظر می رسد اقتصاد این کشور در حال فروپاشی است.

سی ان ان در گزارش خود اعلام کرد که تورم در ایالات متحده بیداد می کند و ابزار بانک مرکزی برای مبارزه با افزایش قیمت ها تعیین نرخ های بهره بالاتر است. این امر باعث گران شدن وام ها و کندی اقتصاد می شود.

فدرال رزرو ایالات متحده معتقد است که می تواند نرخ بهره را بدون وارد کردن اقتصاد به رکود افزایش دهد، اما بانک ها در وال استریت ژورنال می گویند که بانک مرکزی برای مهار تورم رکود ایجاد خواهد کرد.

پس از ثبت رکورد در اوایل ژانویه، بازار سهام ایالات متحده تقریبا یک پنجم ارزش خود را از دست داد، بنابراین ارزش سهام شرکت ها نزدیک به محدوده زیان است.

شاخص نزدک در حال حاضر به شدت در حال کاهش است. بیش از 7 تریلیون دلار از ارزش بازار سهام آمریکا در سال جاری از دست رفت.

سرمایه گذارانی که نگران تاثیر افزایش نرخ بهره بانک مرکزی بر سود شرکت ها هستند، ترجیح می دهند سرمایه خود را از بازار سهام خارج کنند.

وزارت خزانه داری آمریکا این اوراق را می فروشد. هنگامی که قیمت اوراق قرضه کاهش می یابد، بازدهی اوراق قرضه افزایش می یابد و بازده اوراق قرضه 10 ساله بیش از 3 درصد در این ماه برای اولین بار از سال 2018 افزایش می یابد.


169752865 خبر خاکستری

نظرسنجی یو اس تودی در روز جمعه نشان داد که محبوبیت بایدن همچنان به 39 درصد کاهش می یابد.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که 47 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهور را تایید نکردند که 3 درصد بیشتر از بایدن در ماه فوریه بود.

در نظرسنجی اخیر در فوریه، 44 درصد از آمریکایی ها با بایدن مخالفت کردند.


169738188 خبر خاکستری

بر اساس یک نظرسنجی که روز جمعه منتشر شد، تنها 16 درصد از پاسخ دهندگان به طور کامل عملکرد او را تایید می کنند. 71 درصد از آمریکایی‌های مورد بررسی گفتند که این کشور «در مسیر اشتباهی قرار دارد» و تنها 16 درصد گفتند که ایالات متحده در مسیر درستی قرار دارد.

این مطالعه همچنین نشان داد که محبوبیت بایدن برای سومین هفته متوالی در حال کاهش است و ماه سختی را برای رئیس جمهور آمریکا در بحبوحه افزایش تورم رقم می زند.

رئیس‌جمهور پنجشنبه شب به وقت محلی به آسوشیتدپرس گفت که مردم آمریکا پس از دو سال پرتلاطم همه‌گیری ویروس کرونا، نوسانات اقتصادی و قیمت بنزین که اکنون به بودجه خانواده آسیب می‌زند، «واقعاً افسرده» هستند.

او گفت که رکود اقتصادی قریب الوقوع نیست و با ادعای قانونگذاران جمهوری خواه مبنی بر اینکه برنامه او برای نجات ولیعهد در سال گذشته دلیل اصلی افزایش تورم ایالات متحده به بالاترین سطح 40 سال اخیر بوده است، مخالفت کرد و این استدلال را عجیب خواند.

بایدن با اشاره به هشدارهای اقتصاددانان مبنی بر اینکه ایالات متحده به سمت رکود پیش می رود، گفت: ابتدا باید بگویم که این امر اجتناب ناپذیر نیست. ثانیاً ما نسبت به هر کشور دیگری در جهان در موقعیت قوی تری برای غلبه بر این تورم هستیم.

رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری 3.6 درصدی و قدرت نسبی آمریکا در جهان باعث خوش بینی نسبت به اقتصاد شده است.


169667456 خبر خاکستری

فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه 15 ژوئن نرخ بهره را 75 واحد پایه (سه چهارم واحد درصد) افزایش داد که بالاترین نرخ بهره در این کشور از سال 1994 است.

کمیته بازار آزاد فدرال، مسئول بانک مرکزی مسئول تعیین نرخ های بهره در ایالات متحده، گفت که محدوده نرخ بهره بانکی پایه را از 1.5 درصد به 1.75 درصد افزایش می دهد که 0.75 درصد بیشتر از درصدهای قبلی است.

قیمت بنزین در آمریکا پس از افزایش قیمت جهانی نفت به بالاترین حد خود رسیده است. قیمت بنزین از 5 دلار در هر گالن (3.8 لیتر) فراتر رفت که منجر به هزینه سوخت بالاتر شد.

بر اساس گزارش وزارت کار ایالات متحده، تورم در ماه می به 8.6 درصد رسید و قیمت ها به بالاترین حد خود در 40 سال گذشته رسید.

این نرخ تورم همچنان به خانواده های آمریکایی فشار می آورد و بحران سیاسی جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات را تشدید می کند.

این بالاترین نرخ تورم در ایالات متحده از سال 1981 است.

دیدگاهتان را بنویسید