اکثر آمریکایی ها ترامپ و بایدن را نمی خواهند


ساعت: 10:43
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834514

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که اکثریت آمریکایی ها تمایلی به رای دادن به ترامپ و بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2024 ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نظرسنجی جدید هاروارد کپس هریس نشان می دهد که 58 درصد از آمریکایی ها تمایلی به رای مجدد به دونالد ترامپ و جو بایدن ندارند و خواهان حمایت از کشور سوم یا نامزد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا هستند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش می دهد که تاکنون هیچ نامزد کشور سومی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز نشده است و بهترین عملکرد یک نامزد کشور سوم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تئودور روزولت است. ایالات متحده با 27.39 درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری 1912 در رتبه دوم قرار دارد.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که بایدن و ترامپ هر دو در بین آمریکایی‌ها به شدت منفور هستند و بیشتر آمریکایی‌ها نمی‌خواهند ترامپ و بایدن را در انتخابات بعدی سال 2024 ببینند.

بر اساس این نظرسنجی، 63 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفته اند که نمی خواهند برای دور دوم نامزد شوند و 55 درصد نیز گفته اند که نمی خواهند دونالد ترامپ دوباره نامزد شود.

بر اساس این گزارش، بایدن در یک سال گذشته شاهد کاهش شدید محبوبیت خود در نظرسنجی‌ها بوده است. نظرسنجی گالوپ که هفته گذشته منتشر شد نشان داد که بایدن با 41 درصد آرا، دومین نامزد کم رتبه از دهه 1950 تاکنون بوده است و ترامپ با محبوبیت کم پیشتاز است.

اسپوتنیک در آن زمان گفت که تعجب آور نیست که رای دهندگان آمریکایی کسی جز بایدن و ترامپ را ترجیح می دهند، اما نامزدهای کشورهای ثالث پس از تلاش راس پرو در سال 1992 عملکرد خوبی در ایالات متحده نداشتند.

پرو از رقبای خود یعنی بیل کلینتون و جورج هربرت دبلیو بوش پیشی گرفت، اما در اواسط مبارزات انتخاباتی عقب نشینی کرد و در ماه اکتبر دوباره به رقابت های انتخاباتی پیوست، اما موفق نشد و کلینتون به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور جنجالی سابق، که از هر تریبونی استفاده می کند تا بایدن را به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 از طریق تقلب گسترده در انتخابات متهم کند، بارها به طور ضمنی تمایل خود را برای شرکت در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرده است، اما هنوز به طور رسمی اعلام نکرده است. تصمیم برای شرکت در انتخابات آمریکا

بایدن به باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که دوست دارد دوباره در انتخابات ریاست جمهوری 2024 شرکت کند، اما ترامپ 75 ساله و بایدن 79 ساله از قدیمی ترین روسای جمهور آمریکا هستند.

بر اساس این گزارش، بایدن و ترامپ در صورت شرکت مجدد در انتخابات ریاست جمهوری، احتمالا در انتخابات میان دوره ای رای خواهند داد و نظرسنجی ها نشان می دهد که 37 درصد از رای دهندگان آمریکایی گفته اند که در انتخابات مقدماتی دموکرات ها به بایدن رای خواهند داد. جمهوری خواهان بیشتر از ترامپ حمایت می کنند و 58 درصد از رای دهندگان جمهوری خواه گفته اند که در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان به ترامپ رای خواهند داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید