کوثری: آمریکایی ها می خواهند بدون ضمانت به برجام برگردند/ ما می گوییم حداقل برای دو سال باقی مانده از بایدن تضمین بدهند

کوثری: آمریکایی ها می خواهند بدون ضمانت به برجام برگردند/ ما می گوییم حداقل برای دو سال باقی مانده از بایدن تضمین بدهند

محمد کوثری نماینده مردم تهران در شورای اسلامی گفت: سیاست نظام بر این است که تیم مذاکره کننده برای مطالبات مردم ایران به شدت فشار بیاورد.

وی به فارس گفت: تحریم سپاه که مدافع دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران است و با ارتش و نیروی انتظامی برای تامین امنیت کشور تلاش می کند قابل قبول نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه باید تحریم ها به طور کامل برداشته شود، گفت: اگر آمریکایی ها به صورت موردی می خواهند تحریم ها را رفع کنند، به تعهدات خود عمل نکرده اند، از این رو سوالاتی را مطرح می کنند چرا که از این، اگر چنین چیزی حتی درست است، نیست.

وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: این مسائل صحبت های بی ربط است و چون می خواهند سپاه را به گونه ای مطرح کنند که با توافق تداخل داشته باشد، چنین مطالبی را مطرح می کنند و هیچ کدام از اینها نیست. اظهارات آمریکا صحت ندارد

کوثری با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه سپاه مانع توافق می شود، گفت: این مسائل بهانه آمریکایی هاست، امام چند سال پیش فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است. وقتی این گفته شد توافقی صورت نگرفت، پس چرا امام چنین تعبیری کرده است؟ معمار کبیر انقلاب، مردم آمریکا را شیطان بزرگ خطاب نمی کردند، بلکه سیاستمداران آنها را با چنین صفتی خطاب می کردند و در رأس سیاستمداران آمریکایی رئیس جمهور آنها قرار دارد، هر رئیس جمهوری که برای کار به آمریکا می آید نقش آن را بازی می کند. شیطان

نماینده مردم تهران ادامه داد: بایدن یکی از روسای جمهور آمریکا و بازوی کارتل های بزرگ جهان است، بنابراین به راحتی دروغ می گوید، بنابراین چیزهایی که تحت این عنوان افشا می کنند، دروغ است. از رسانه ها برای القای اطلاعات نادرست خود به مردم استفاده کنند.

کوثری گفت: مردم در چهل سال گذشته به دروغ خود پی برده اند، اما همچنان کار شیطان دروغ گویی و ایجاد نزاع است. از 200 سال پیش انگلیسی ها می گویند تفرقه بینداز و حکومت کن، این کار را در همه کشورها از جمله کشورهایی مانند ایران که استقلال ستودنی دارد، انجام می دهند.

وی با بیان اینکه آمریکا به دلیل اتهاماتی که به سپاه وارد می کند، عدم ضمانت خود را پنهان می کند، تصریح کرد: اولاً ما می گوییم ضمانت دائم داده شود و ثانیاً اگر ضمانت دائمی داده نشود، حداقل برای دولت بایدن که دو سال به پایان آن باقی مانده است، آنها باید ضمانت بدهند، اما این تعهدات را به دوش نمی کشند، زیرا هنوز خود را ابرقدرت می دانند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: دوران ابرقدرت آمریکا به پایان رسیده است زیرا آنها حتی قادر به حمایت از کشورهای حامی خود نیستند. همه ما شاهد رفتار آمریکایی ها با متحدان خود در حادثه اوکراین بودیم. آنها فقط زمانی صحبت کردند که تحت فشار بودند. به اوکراین مقداری سلاح بدهید.

کوثری با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: بلافاصله پس از توافق برجام، از فردو بازدید کردیم. دولت یازدهم به سرعت تعداد زیادی سانتریفیوژ را مونتاژ کرد. این مسائل در تعهدات ما در برجام بود، اما پس از خروج ترامپ از برجام با قلدری، متکبرانه مدعی شدند که ایران عامل شکست برجام بوده است، در حالی که آمریکا از برجام خارج شده است و ضمن پایبندی به تعهدات خود، باید به دنبال مسئولیت..

وی با اشاره به اهمیت گرفتن تضمین از آمریکایی ها گفت: ما مدت ها منتظر بودیم تا آمریکایی ها به تعهدات خود عمل کنند اما آنها نه تنها اقدامی نکردند بلکه با مزاحمت از توافق خارج شدند.

کاستاری تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند به برجام بازگردند، اما نمی‌خواهند تعهد یا تضمین بدهند. ما می گوییم تخلف نکرده ایم، شما تعهدات خود را زیر پا گذاشته اید، پس باید تعهد بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید