اکران فیلم های ایرانی در رژیم صهیونیستی ممنوع است/ برخورد با متخلفان


ساعت: 09:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887251

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی تاکید کرد: حضور فیلم های ایرانی در جشنواره های رژیم صهیونیستی ممنوع است و هرگونه تخلف از آن به هیچ وجه قابل قبول نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، حبیب ایل بیگی، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در واکنش به حضور یک فیلم ایرانی توسط اپراتورهای خارجی در جشنواره بیت المقدس گفت: تهیه کنندگان و کارگردانان ایرانی باید اشاره کنند. بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران در هنگام عقد قرارداد با پخش کنندگان خارجی، شرع اجازه حضور فیلم های ایرانی اعم از فیلم های بلند، کوتاه، مستند و انیمیشن را در سرزمین فلسطین اشغالی نمی دهد و لازم است پخش کنندگان خارجی به ملاحظات و نگرانی های بیان شده احترام بگذارید.

ایل بیگی با اشاره به اینکه اکثر کارگردانان و تهیه کنندگان ما از قوانین جمهوری اسلامی تبعیت می کنند، تصریح کرد: تنها در موارد معدودی پخش کنندگان خارجی که حق پخش آثار ایرانی را خریداری کرده اند این آثار را در جشنواره های صهیونیستی به نمایش می گذارند. به نظر، این سوال غیرقابل قبول است و باید از این چند مورد جلوگیری کرد.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی تصریح کرد: این ممنوعیت در همه موارد وجود دارد، چه در جشنواره ها حضور داشته باشید، چه فیلم هایی را در سینما اکران کنید و یا فیلم های مربوط به رژیم غاصب اسراییل را نمایش دهید، این حوزه به دلیل اینکه یکی است با آن برخورد قانونی می شود. از خطوط قرمز سینمای ایران این است که فیلم های تولید شده در فضای جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه در رژیم جعلی اسرائیل اکران نشود.

وی همچنین خواستار دقت و توجه صاحبان فیلم های ایرانی در نمایش آثارشان در مجامع بین المللی شد و تاکید کرد: در تمامی روابط بین الملل موضوع عدم نمایش فیلم های ایرانی در رژیم اشغالگر قدس باید رعایت شود و پذیرفته نیست. اینکه یک تهیه کننده ایرانی پس از انتشار فیلمش توسط یک پخش کننده خارجی برای نمایش در حالت جعلی اسرائیلی، اعلام کند که در حال نمایش فیلم در آن حالت نیست.

ایل بیگی در نهایت تصریح کرد: از آنجایی که ما رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت نمی شناسیم، هرگونه همکاری و معامله با این رژیم ممنوع و قابل پیگرد قانونی است.

دیدگاهتان را بنویسید