اکوپارک کویر یزد تا پایان سال به بهره برداری می رسد


ساعت: 11:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916827

ابوترابی عضو شورای شهر یزد گفت: فاز اول اکوپارک کویر یزد تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن ابوترابی در گفتگو با یزدرسا با اشاره به مراحل پایانی بهره برداری از اکوپارک یزد و با بیان اینکه این پارک بوم گردی کویری یکی از بزرگ ترین پارک های کویری کشور است، اظهار داشت: این پروژه مساحت بیشتری دارد. تاکنون بیش از 150 هکتار و حدود 15 میلیارد اعتبار برای ساخت آن اختصاص یافته و امسال نیز 10 میلیارد اعتبار اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه امیدواریم فاز اول اکوپارک یزد تا پایان سال جاری به اتمام برسد، گفت: با توجه به وسعت پارک لازم است با مشارکت بخش خصوصی برای ساخت و ساز این موضوع انجام شود. طی فراخوان سرمایه گذاران اعلام خواهد شد.

ابوترابی بیان کرد: تاکنون ساخت 90 سکو، سرویس بهداشتی، بخشی از خطوط لوله، خاکبرداری جاده، احداث مخزن 500 متر مکعبی برای توسعه فضای سبز و حدود 20 هکتار درختکاری انجام شده است. .

نماینده شورای اسلامی شهر یزد در منطقه شهرداری در خصوص خانواده محور بودن بوم بوستان گفت: این پارک به صورت خانواده محور آماده می شود تا خانواده ها بتوانند با آرامش از خدمات پارک کویری استفاده کنند.

وی درباره طرح ها و برنامه های این پارک گفت: پارک جانوران، محیط فرهنگی، محیط ورزشی مانند اسب سواری، بازی های مناسب برای نوزادان، نجوم و رصد ستاره ها از جمله برنامه های این پروژه عظیم است.

این عضو شورای شهر یزد تاکید کرد: اکو پارک در آینده می تواند درآمد مالی و اقتصادی زیادی داشته باشد و گردشگران زیادی را به خود جذب کند.

ابوترابی تصریح کرد: امیدواریم بزرگترین بوم پارک کشور این روزها را زودتر پشت سر بگذارد و به روزهای اوج امکانات تفریحی و تفریحی در یک مکان دنج کویری برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید