اکوکمپ کویر در ایران پلمپ شد

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به نقل از علیرضا ایزدی – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: متاسفانه به دلیل بروز برخی مشکلات در منطقه نمونه گردشگری متین آباد نطنز. با حکم قضایی این منطقه به روی گردشگران بسته شد.»

وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین همدلی و همکاری قوه قضائیه در سطح استان و شهرستان، منطقه نمونه گردشگری متین آباد بازگشایی شد. ایام نوروز و حضور گردشگران در این منطقه.

ایزدی در عین حال گفت: بر رعایت شئونات اسلامی در بناها و اماکن تاریخی و گردشگری استان اصفهان تاکید داریم و علاوه بر آن همواره به اقتصاد صنعت گردشگری و آرامش و آسایش مردم توجه داشته ایم. گردشگران

مسئولان این اکو کمپ در گفت و گو با ایسنا تایید کردند که ظهر روز پنجشنبه چهارم اسفند ماه 1401 این اکوکمپ کویری پلمب شد و متین آباد اولین اکوکمپ کویری ایران است که پیش از این مسئولان تعطیلی این منطقه گردشگری منجر به تعطیلی آن شده است. سرگردانی نزدیک به پنج هزار مسافر نوروزی.

سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در خصوص پلمب تعدادی از اقامتگاه ها در آستانه سفر نوروزی بیانیه ای صادر کرد و گفت: به طور کلی پلمب را توصیه نمی کنیم زیرا مراکز اقامتی مانند یک مغازه نیستند که اگر مهر می زنند، یکی می رود مغازه کناری خرید کندی دارد، مخصوصاً در مراکزی که مردم از قبل رزرو کرده اند و گردشگران داخلی و خارجی هستند. پلمب این مراکز در واقع ضایع شدن حقوق افرادی است که در آنجا ماندند و این قضیه حل می شود.

وی همچنین تصریح کرد: توصیه ما این است که از نظر فرهنگی و اجتماعی همواره سلامت لازم در مراکز اقامتی وجود داشته باشد. گردشگران ما بیشتر خانواده محور هستند و به مسائل فرهنگی آگاهی کامل دارند و به آن توجه دارند و ما نیز نظارت خود را انجام می دهیم.

ضرغامی افزود: بنابراین فرض بر این است که سایر نهادهای نظارتی که وظیفه ذاتی وظایف خاصی را بر عهده دارند در این زمینه با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هماهنگی کامل داشته باشند. خوشبختانه این هماهنگی در کشور خوب است و معمولا برای مدیریت مراکز اقامتی انجام می شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: اگر موارد خاص و استثنایی زیاد است باید هماهنگی شود. به نظر ما مشکل اینجاست که این هماهنگی با وزارتخانه انجام نشده است. به همکاران محترم در این زمینه توصیه می کنیم اقداماتی مانند پلمب مراکز اقامتی با آمادگی و آمادگی لازم انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید