اگر سپاهان حذف شود، کنفدراسیون فوتبال آسیا 50 درصد مقصر است/ سپاهان برابر اصل گل زد!


ساعت: 14:22
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834341

حسین چهارابی، مربی و پیشکسوت فوتبال اصفهان گفت: این در حالی است که سپاهان در عربستان بازی می کند و می گویند دو زمین بازی همزمان نداریم که باید جلوی این بازی گرفته می شد؛ این در حالی است که سپاهان در عربستان بازی می کند. وقتی در خود اصفهان حتی از ابتدا تا انتهای دو ورزشگاه مورد تایید فولادشهر و نقش جهان می توان مسابقات برگزار کرد، چرا مسابقه در جایی برگزار می شود که امکان برگزاری همزمان بازی وجود ندارد؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین چهارابی در گفتگو با صاحب نیوز؛ وی در خصوص عملکرد تیم فوتبال سپاهان در بازی های آسیایی گفت: انتظار می رفت کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته برگزاری این مسابقات اجباری داشته باشند و سپاهان باید از روز اول جلوی این اجبار را می گرفت. فوتبال دوره ای برگزار می شود، در هفته آخر بازی ها باید همزمان باشد.

این مربی فوتبال با تاکید بر اینکه آخرین بازی ها باید همزمان و همزمان برگزار شود، گفت: این در حالی است که سپاهان در عربستان بازی می کند و ادعا می کنند که دو زمین برای بازی همزمان نداریم، وقتی در اصفهان هستیم. خود حتی از ابتدا تا انتها می توان مسابقات را در دو ورزشگاه مورد تایید فولادشهر و نقش جهان برگزار کرد، چرا مسابقه در جایی برگزار می شود که امکان برگزاری همزمان بازی وجود ندارد و سپاهان نباید این را قبول کند.


* اگر سپاهان حذف شود 50 درصد کنفدراسیون فوتبال آسیا مقصر است

چهارابی با اشاره به شرایط این برگزاری غیرهم زمان بازی ها برای سپاهان گفت: در بازی با الدحیل در صورت شکست سپاهان از گروه خارج می شود، در صورت تساوی و تیم حاضر در گروه نیز از گروه خارج می شود. با تساوی به پایان می رسد، او با این تک امتیاز صعود می کند. به نظر من اگر سپاهان حذف شود 50 درصد تقصیر به گردن کنفدراسیون آسیاست چون فوتبال ایران را تحمیل می کند و فوتبال ایران در این زمینه ایراد جدی ندارد. کنفدراسیون می‌داند که ما می‌خواهیم در هر شرایطی در این بازی‌ها شرکت کنیم، بنابراین خیلی راحت کنار تیم‌های عربی قرار می‌گیرند و ما به آنها گوش نمی‌دهیم.

این تحلیلگر فوتبال ادامه داد: اگر سرمربی سپاهان در روز تیمش را می بست و می دانست که در آسیا و در مسابقات حذفی و لیگ است، بازیکنانش را طوری انتخاب می کرد که اگر بازیکن نمی تواند بازی کند یا خسته شو، یک جانشین کمتر نمی شود.» نباید می شد و اگر برای هر پست دو نفر بود، آنها را در آن بازی ها جدا می کرد و بازی ها بهتر می شد.

پیشکسوت فوتبال اصفهانی گفت: در بازی های سنگین و فشرده که ریکاوری آن نیز سخت است، باید برای هر پست دو بازیکن تعویضی در نظر گرفته شود. متأسفانه اگر لیورپول دو بازی در 40 ساعت انجام دهد، دستگاه ریکاوری نداریم، زیرا آنها از دستگاه های بسیار پیشرفته استفاده می کنند تا بتوانند حتی روز بعد بازی را انجام دهند، اما ما در بازی آخر، خسته، آن امکانات را نداریم. از چهره ها توسط بازیکنان مشخص بود و این نشان می داد که بازیکنان نمی توانند بهبود یابند. وقتی توانایی و ابزار ریکاوری در این نوع مسابقات را نداریم باید برای هر پست دو بازیکن قابل اعتماد و خوب داشته باشیم.

چهارابی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: سپاهان در دفاع ضعیف و در حمله قوی است، این تیم علاوه بر دفاع انفرادی در خط و دفاع تیمی ضعیف است، به خصوص مدافعان میانی سپاهان بسیار ضعیف و کند هستند. کشورشان کمی بهتر از دفاع مرکزی است چون در حمله خوب هستند

وی افزود: در خط دفاعی واکنش و سرعت اولیه بازیکنان مهم است و باید مورد ارزیابی قرار گیرد. با تمام احترامی که برای مدافعان سپاهان قائلم اما دفاع انفرادی این تیم ضعیف است و وقتی با مهاجمی روبه رو می شوند به مهاجم اجازه می دهند مهاجمان به راحتی از خط دفاعی سپاهان عبور می کنند و چقدر این مدافعان در نقطه کور ضعیف هستند.

حسین چهارابی گفت: بارها شاهد بوده ایم که سپاهان گل هایی را که کپی برابر اصل است، می خورند، یعنی بارها این صحنه را دیده ایم که از پاختاکور می خورند. متاسفانه خط دفاعی سپاهان ضعیف است و هافبک ها به کمک این مدافعان نیامدند.


* اگر به محرم فرصت داده شود مربی بسیار خوبی برای سپاهان می شود

این پیشکسوت فوتبال اصفهانی گفت: طلایی پوشان هنوز شانس دارند و با علامت دادن به دو مسابقه سپاهان حذف می شود. آنهایی که می گویند سپاهان از فوتبال حذف شده چیزی نمی دانند چون فوتبال بارها این لحظات را به ما نشان داده تا زود قضاوت نکنیم.

وی گفت: محرم نویدکیا 4 ساله با سپاهان قرارداد دارد و زمانی که مربی قرارداد 3 ساله می بندد یعنی در سال سوم آخرین نقطه قوت تیم را ارائه خواهد کرد. محرم باهوش است و با اینکه با برخی گفته ها و انتخاب های او موافق نیستم، اما اگر فرصت شود مربی بسیار خوبی برای سپاهان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید