اگر معلم حرفه ای را انجام دهد دیگر نمی تواند شاگرد بسازد


ساعت: 18:12
تاریخ انتشار: 08/03/1401
کد خبر: 1905912

رئیس فدراسیون کشتی گفت: قطعا خداوند به جان مربیانی که با سلامتی کار می کنند و برای کشتی سازی هم از نظر فنی، جسمی، اخلاقی و معنوی تلاش می کنند، برکت می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، چهارمین وبینار ملی مربیان کشتی کشور در سال جاری با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی برگزار شد.

در ابتدای این وبینار علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی خطاب به مربیان سراسر کشور گفت: فدراسیون کشتی از چند تن از روسای هیأت های کشتی استان ها به همراه روسای هیأت های کشتی شهرستان ها دعوت کرده است. و من شخصاً با آنها چشم به چشم صحبت کرده ام.

وی ادامه داد: یکی از صحبت های من با آنها این بود که اگر رئیس هیئت کشتی استان یا شهرستانی نیاورد و نتوانست سالن کشتی یا چند تشک کشتی تهیه کند، کار را به فرد توانمندتری بسپارد و ترک کردن .

دبیر تشریح کرد: 82 درصد مدال های ورزشی با کشتی به دست می آید و این نشان دهنده تلاش مربیان در باشگاه های سراسر کشور است و با توجه به جایگاه والای کشتی در کشور باید از فرمانداری ها و شهرستان ها سوال کرد و فشار آورد. بر آن ها تا برای شما کار کنند و برای برگزاری کلاس های آموزشی برای شما تلاش کنند و اگر بتوانند از قهرمانان مشهور و مربیان با تجربه ای مانند عباس جدیدی، علیرضا حیدری و حسن یوسفی افشار به عنوان سخنران در این کلاس ها دعوت کنند، می توانید سطح فنی خود را ارتقا دهید.

وی ادامه داد: منتظر موسسه کشتی نباشید، آنها روال کار خودشان را دارند و هیات های کشتی باید خودشان شروع به کار کنند و برای برگزاری کلاس های دانش افزایی با موسسه تماس بگیرند.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه هیچکس کامل نیست و در بحث فنی نمی توان ادعا کرد که همه چیز را می داند، گفت: باور کنید 90 درصد کار کشتی در دست مربیان باشگاه است و 10 درصد در دست مربیان باشگاه است. در کشتی اگر دانش مربیان بالا برود کشتی در کشور تکان می خورد، خیلی ها می گویند اولین مشکل خفاش و تشک است اما اینها اولویت های بعدی است. به طور قاطع اولویت اول کشتی بومی افزایش دانش مربیان فنی است.

وی ادامه داد: وقتی مربی آموزش را یاد نگرفته است در فدراسیون های قبلی کارت مربیگری فروخته می شد و برخی بدون داشتن دانش فنی کارت مربیگری دارند که قطعا از طریق موسسه اطلاع داریم.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: وقتی مربی در شرایط بدنی خوبی نیست و حتی نمی تواند تکنیکی را اجرا کند، چرا باید در باشگاه حضور داشته باشد؟ از طرفی قانون 60 ساله را حذف کردیم چون فکر می کنم مربی فنی که کارش را خوب بلد است و به مقام قهرمانی رسیده و می تواند 10-15 سال دیگر روی تشک کار فنی کند، چرا باید بازنشسته شود.

دبیر تصریح کرد: به نوربخش گفتم شما زحمت می کشید و موسسه ما از فدراسیون های دیگر جلوتر است اما نمی توانیم جهش بزرگی داشته باشیم و انتظار دارم موسسه یک جهش صد ساله داشته باشد.

وی ادامه داد: شاید برخی از روسای هیئت های کشتی از روال کار اطلاعی نداشته باشند و ندانند که باید دوره تکمیلی بگذرانند و وظیفه شماست که به آنها بگویید و از آنها بخواهید با موسسه هماهنگ کنند. و برای این کار وقت بگذارند.”

منشی تصریح کرد: من فکر می کنم اگر مربی خوب کار کند و سالم باشد و کاری که می کند برای خدا باشد از هیچکس نمی ترسد و هیچکس نمی تواند او را رها کند.

و افزود: البته برخی از مربیان نیز به دنبال ارتقای شاگردان خود برای افزایش درآمد هستند که اصلا قابل قبول نیست.

دبیر بیان کرد: معلمی که به حرفه ای که حلال هم است رفته باشد دیگر نمی تواند شاگرد بسازد و تمام تلاش معلمان این است که شاگردان خوب و با اخلاق بسازند که در آینده به نفع جامعه باشد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مربیان که حتی قهرمان کشتی بودند به دنبال یافتن شاگردانی بودند که پدرانشان ثروتمند بودند و آنها را کشتی گرفتند و گاه از امکاناتی مانند باشگاه های دولتی استفاده می کردند. و متأسفانه زمانی را که باید برای سایر کشتی گیران می گذاشتند و حتی قهرمانی هم تحویل ندادند.

رئیس فدراسیون کشتی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا خداوند به جان مربیانی که با سلامتی کار می کنند و هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ جسمی، اخلاقی و معنوی برای کشتی سازی تلاش می کنند، برکت می دهد و قطعاً موفق خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید