با وجود تحریم ها، آمریکا نمی تواند کاری در مورد لبنان انجام دهد


ساعت: 16:10
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919593

هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان به توطئه های آمریکا علیه لبنان اشاره کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش المنار، هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان به توطئه های آمریکا علیه لبنان اشاره کرد.

وی افزود: آمریکا با وجود تحریم ها و محاصره لبنان و مداخله در همه امور لبنان نمی تواند کاری برای لبنان انجام دهد.

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد: اقدامات تحریک آمیز علیه مقاومت لبنان به نفع مردمی که به این اقدامات متوسل می شوند و نتیجه ای نخواهد داشت.

چندی پیش عمار الموسوی، مسئول روابط خارجی جنبش حزب الله لبنان تاکید کرد: آمریکا در سرقت پول مردم لبنان و بستن سپرده های آنها شریک است. آنچه در لبنان اتفاق می افتد یک توطئه بزرگ بین المللی است که هدف آن محاصره و حمله به مقاومت، گرسنگی دادن به مردم لبنان و حامیان مقاومت و تسلیم کردن مردم است. تسلط آمریکا بر سیستم امنیتی، بانکی و سیاسی لبنان باید پایان یابد و همه لبنانی‌ها به‌ویژه آنهایی که مدعی عزت و سربلندی لبنان هستند باید موضع قاطعانه‌ای داشته باشند، اما متأسفانه هیچ انتقاد یا محکومیتی در برابر این دخالت آشکار نشنیده‌ایم.

حسن البغدادی از اعضای شورای مرکزی جنبش حزب الله در این خصوص تاکید کرد: آمریکایی ها تلاش می کنند نقشه منطقه را بر اساس نقشه های خود ترسیم کنند. برنامه هایی که مبتنی بر غارت منابع و حمایت از دشمن اسرائیلی است. آمریکا جنگ ها را از طریق مزدوران خود آغاز کرد و زمانی که در جنگ شکست خورد، آن مزدوران را بر افراد دیگر کنترل کرد و به آنها اجازه داد تا بیت المال را غارت کنند. ما چاره ای جز مقابله با این مردم و اربابانشان نداریم. مردم لبنان نباید اجازه دهند که چنین افرادی به وحدت ملی آسیب برسانند، بلکه باید به مقاومتی که سرزمین لبنان را آزاد کرد و دشمن اسرائیلی را منصرف کرد، پایبند باشند. بنابراین آمریکا درمانده خواهد شد و تحقق این امر از آنچه ما تصور می کنیم نزدیکتر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید