اگر وام 2 میلیارد دلاری می خواهید، ادامه مطلب را بخوانید

اگر وام 2 میلیارد دلاری می خواهید، ادامه مطلب را بخوانید

روز جدید وام مسکن جوانان تهران از یک میلیارد تن به دو میلیارد تن رسیده است. البته دو میلیارد وام که 15 سال دیگر خواهید گرفت. یعنی اگر به مدت 15 سال ماهیانه 400000 تن را مرتب واریز کنید.

اکنون شرایط اخذ این تسهیلات چگونه بود؟

اولین و مهم ترین نکته ای که احتمالا خیلی ها از دریافت این تسهیلات پشیمان هستند این است که برای گرفتن مسکن برای جوانان باید حداقل 5 سال یا حداکثر 15 سال به طور مرتب سپرده گذاری کرد. در این صورت می توانید 800 میلیون تن وام مسکن جوانان در 5 سال یا 2 میلیارد تن در 15 سال دریافت کنید. البته می توانید در بازه های زمانی 5 تا 15 ساله نیز تسهیلات دریافت کنید. اما بسته به سالی که تصمیم به گرفتن خانه دارید، مقدار آن متفاوت خواهد بود.

البته به خاطر داشته باشید که میزان مسکن افراد مختلف بسته به محل زندگی آنها متفاوت است. یعنی همه 2 میلیارد تن وام نمی گیرند. اگر ساکن تهران باشید 2 میلیارد تن مسکن دریافت خواهید کرد. اما اگر تهران نباشید بسته به شهر شما یک میلیارد و 700 میلیون یا یک میلیارد و 400 میلیون تن می شود.

ضمناً برای دریافت این تسهیلات باید ماهیانه 400 هزار تن فولاد کنار گذاشته و این مبلغ را به طور مرتب پرداخت کنید تا حداقل 5 سال دیگر وام 800 میلیون تنی فولاد بگیرید! اگر پشیمان شوید یا شرایط پرداخت را نداشته باشید، همه چیز را از دست خواهید داد.

15 سال انتظار!

متوسط ​​هزینه مسکن در تهران در اسفند 1400 به 35 میلیون تن در هر متر مربع رسید. اگر به میانگین هزینه مسکن در تهران توجه کنیم، الان هم با دو میلیارد تن می توان تنها یک خانه 57 متری در تهران خرید! حالا تصور کنید سال 96 است و شما در سال 96 برای این تسهیلات اقدام کردید و امسال 5 ساله بودید که این تسهیلات را دریافت کردید. اکنون با 800 میلیون تومان می توانید خانه ای 22 متری در تهران بگیرید. یعنی تا 5 میلیون سال پیش، 800 میلیون تن حدود 200 متر از خانه ای در تهران فاصله داشت.

دیدگاهتان را بنویسید