ایالات متحده به طور آزمایشی با معاملات مالی با طالبان موافقت کرده است

ساعت: 13:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794548

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده است که مجوزهایی را برای تسهیل ارسال کمک ها به افغانستان از جمله معاملات مالی مشروط با طالبان صادر کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه ای از صدور سه مجوز برای تسهیل کمک های بشردوستانه به افغانستان از جمله تعهد مالی مشروط به طالبان خبر داد.

ولی ادیمو معاون وزیر مالیه گفت: “اقتصاد افغانستان به دلیل وابستگی طولانی مدت به کمک های خارجی، کمک های مالی و فرار سکتور خصوصی از سلطه طالبان، خشکسالی و مشکلات ساختاری کلان اقتصادی با چالش های بزرگی روبرو است.” و اپیدمی تاج تشدید شده است.

بر اساس این بیانیه، مجوز عمومی شماره 17 “کلیه معاملات و فعالیت های مربوط به طالبان یا شبکه حقانی را که توسط کارمندان، کمک کنندگان یا مجریان دولت ایالات متحده انجام می شود، با رعایت شرایط خاص مجاز می کند.”

مجوز عمومی شماره 18 همچنین «کلیه معاملات و فعالیت‌های مربوط به طالبان یا شبکه حقانی را که مشمول شرایط خاص برای رفتار رسمی برخی سازمان‌های بین‌المللی و سایر سازمان‌های بین‌المللی توسط کارمندان، اهداکنندگان یا پیمان‌کاران آن‌ها هستند» مجاز می‌سازد.

مجوز عمومی شماره 19، صادر شده توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده، همچنین کلیه معاملات و فعالیت های مربوط به طالبان یا شبکه حقانی را برای فعالیت های اصلی سازمان های غیر دولتی تحت شرایط خاص مجاز می کند.

بر اساس این بیانیه، این شرایط شامل پروژه های بشردوستانه برای رفع نیازهای اولیه انسانی، فعالیت های حاکمیت قانون، مشارکت شهروندان، پاسخگویی و شفافیت دولت، حقوق بشر و آزادی های اساسی، دسترسی به اطلاعات و پروژه های توسعه جامعه مدنی، آموزش، توسعه غیرتجاری است. پروژه ها مستقیماً به نفع مردم افغانستان است و از محیط زیست و منابع طبیعی محافظت می کند.

در این بیانیه آمده است: «دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا هیچ تحریمی برای ممنوعیت صادرات یا صادرات مجدد کالا یا خدمات به افغانستان، انتقال یا انتقال کالا به و از افغانستان، یا فعالیت در افغانستان وجود ندارد. مشروط بر اینکه چنین معاملاتی شامل فعالیت های مربوط به اشخاص حقیقی، اشخاص حقوقی تحریم شده یا اموالی که اشخاص حقیقی و حقوقی تحریم شده در آن ذینفع هستند، نباشد.

در این بیانیه آمده است: «مجوزهای عمومی فوق به طور صریح اجازه انتقال وجوه به طالبان یا شبکه حقانی را نمی‌دهد، مگر به منظور پرداخت مالیات، عوارض، حقوق ورودی یا خرید یا اخذ مجوزها یا خدمات عمومی مرتبط به برخی خاص. فعالیت ها “.

وزارت خزانه داری ایالات متحده می گوید علیرغم هشدارها در مورد فاجعه انسانی احتمالی در افغانستان، از آزادسازی دارایی های خود امتناع می ورزد و در عین حال اجازه معاملات مالی مشروط با طالبان را می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید