ایالات متحده به دنبال قطع دسترسی روسیه به شبکه مالی سوئیفت است

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، چنین تحریم های بانکی و مالی را به صورت یکجانبه و غیرقانونی علیه ایران اعمال کرده است.

یک مقام آمریکایی گفت: ما بسته تهاجمی خوبی (علیه روسیه) داریم.

سی ان ان در بخشی از گزارش خود اعلام کرد که هنوز تصمیمی درباره بسته تحریم های آمریکا علیه روسیه در صورت حمله مسکو به اوکراین گرفته نشده است.

گزارش ها حاکی از آن است که کاخ سفید در حال مذاکره با کشورهای اروپایی بر سر تحریم ها علیه مسکو است.

در عین حال، دولت بایدن از پیامدهای احتمالی تحریم های سنگین علیه مسکو به ویژه در بخش انرژی بیم دارد. بسیاری از کشورهای اروپایی در بحبوحه افزایش قیمت ها و کمبود گاز به تامین گاز از روسیه متکی هستند. مسکو همچنین در سال 2021 به دومین صادرکننده بزرگ نفت به ایالات متحده تبدیل شده است و همچنان یکی از بزرگترین تامین کنندگان سوخت دیزل این کشور است و در کنترل قیمت سوخت در ایالات متحده نقش دارد.

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه (7 دسامبر) به صورت آنلاین با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای این دیدار را تایید کرد و گفت که دو رهبر درباره تعدادی از موضوعات از جمله روابط آمریکا و روسیه، ثبات استراتژیک، فضای سایبری و مسائل منطقه ای گفتگو خواهند کرد.

سخنگوی کاخ سفید گفت بایدن همچنین نگرانی های ایالات متحده در مورد فعالیت های نظامی روسیه در مرز اوکراین و همچنین حمایت ایالات متحده از حاکمیت و تمامیت ارضی را برجسته خواهد کرد.

پیشتر برخی رسانه های بین المللی به نقل از یک منبع آمریکایی گزارش داده بودند که رؤسای جمهور دو کشور قصد داشتند درباره ترس از افزایش حضور نظامی روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین گفتگو کنند. بایدن همچنین درباره ثبات استراتژیک، فضای سایبری و مسائل منطقه ای گفتگو خواهد کرد.

وی گفت: بایدن بر نگرانی های آمریکا در مورد فعالیت های نظامی روسیه در مرز با اوکراین و حمایت واشنگتن از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید خواهد کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز شنبه این طرح را به ریانووستی تایید کرد و گفت که این مذاکرات سه شنبه شب انجام خواهد شد.

پسکوف افزود که رؤسای جمهور خودشان تصمیم خواهند گرفت که مذاکرات چقدر طول بکشد.

بایدن و پوتین در 16 ژوئن سال جاری (26 ژوئن) در ژنو سوئیس با یکدیگر دیدار کردند.

دیدگاهتان را بنویسید