ایالات متحده با تحویل خودروهای زرهی “برادلی” به اوکراین موافقت کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرغم هشدارهای مکرر روسیه به کشورهای غربی برای ارسال کمک های نظامی و تسلیحاتی به اوکراین، واشنگتن تحویل مدل پیشرفته خودروهای زرهی خود به کیف را تایید کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه تایید کرد که دولتش در حال بررسی ارسال خودروی زرهی برادلی به اوکراین برای استفاده در جنگ علیه روسیه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بایدن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امکان ارائه این نوع خودروهای جنگی به کیف وجود دارد، پاسخ مثبت داد.

اواخر دسامبر 2022 بود که شبکه خبری بلومبرگ گزارش داد که ایالات متحده در حال بررسی ارائه خودروهای زرهی برادلی به اوکراین است، اما هنوز تصمیم نهایی در این زمینه نگرفته است.

پیش از این، ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین گفت که کیف می‌تواند روی لندن برای ادامه حمایت نظامی در بلندمدت حساب کند. (اطلاعات بیشتر)

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی سال نو خود وعده داد که کشورش به حمایت از اوکراین تا زمانی که در جنگ با روسیه پیروز شود، ادامه خواهد داد.

ادامه کمک‌های نظامی غرب به اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که زلنسکی مدعی است روسیه در حال برنامه‌ریزی یک حمله پهپادی گسترده علیه این کشور است و گفت که مسکو قصد دارد با این حملات سامانه‌های دفاعی اوکراین را از بین ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید