ایالات متحده در میان 10 کشور جهان با بیشترین کسری بودجه قرار دارد

زمان: 07:42 ساعت
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806314

در سال 2021، با کسری بودجه نزدیک به سه تریلیون دلار، ایالات متحده به همراه یونان و ایتالیا جزو 10 کشوری بودند که بدترین کسری بودجه را داشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هیل، تنها در دو دهه اخیر، دولت های ایالات متحده با حمایت کامل فدرال رزرو، کسری بودجه آمریکا را به بیش از 130 درصد تولید ناخالص داخلی کاهش داده اند.

طبق گزارش اخیر وزارت خزانه داری ایالات متحده، سیاست مالی فعلی ایالات متحده ناپایدار است و کسری بودجه را در میان 10 کشور با بدترین کسری بودجه قرار می دهد.

کسری بودجه آمریکا بیش از 2.77 تریلیون دلار در سال گذشته ثبت شد، در حالی که دولت بایدن در ماه های پایانی سال 2021 با تورم شدید 7 درصدی مواجه شد که از ژوئن 1982 بی سابقه است.

علاوه بر کسری بودجه و افزایش تورم، بازار سهام ایالات متحده در اولین ماه ژانویه سال 2022 تحت تاثیر نوسانات پولی بزرگ بانک ها قرار گرفت و شاهد بدترین زیان از زمان آغاز همه گیری کرون بود.

اگرچه شاخص‌ها تا حدودی افت شدید ماه‌های اخیر را جبران کردند، اما به طور کلی سهام نزدک بدترین ماه خود را از مارس 2020 تجربه کرد و حدود 9 درصد سقوط کرد و S & P500 و میانگین صنعتی داوجونز به ترتیب 5 درصد کاهش یافتند. آنها به ترتیب 30 و 4 درصد امتیاز گرفتند. . شاخص نزدک در نوامبر 2021 به اوج خود رسید.

با تضعیف دلار، کارشناسان حمله احتمالی روسیه به اوکراین و ترس از سیاست پولی رو به کاهش فدرال رزرو آمریکا از کاهش نسبتاً شدید سهام وال استریت را مقصر می دانند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید