ایالات متحده مسئول وضعیت حل نشده در افغانستان است

ساعت: 11:00
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789636

در دیدار با معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد؛

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی با مقصر دانستن اوضاع نابسامان کنونی در افغانستان، آمریکا را مقصر دانست و گفت: حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا جز اغتشاش و ناآرامی برای مردم منطقه انجام نداده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید عباس عراقچی در دیدار با موتکنودسن، معاون نماینده ویژه سرمنشی عمومی سازمان ملل متحد در امور افغانستان که در ساختمان 2 شورای راهبردی روابط خارجی برگزار شد، در مورد طیف وسیعی از موضوعات از جمله وضعیت کنونی کشور، نگرانی های امنیتی، تروریسم داعش و آینده به دولت در افغانستان مشاوره می دهد.

در این دیدار، شورای راهبردی روابط خارجی، موضع ایران برای پیروی از رویکرد منطقه‌ای برای حل مشکلات افغانستان، تشکیل دولت فراگیر در کابل، تامین امنیت در آن کشور و امنیت در مرز با جمهوری اسلامی ایران را بررسی کرد. تعیین نماینده ویژه رئیس جمهور برای افغانستان.

اراکچی با مقصر دانستن ناآرامی های کنونی در افغانستان، گفت: حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا چیزی جز آشوب برای مردم منطقه ایجاد نکرده است.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان همچنین از نقش موثر ایران در افغانستان و پذیرش پناهجویان و پناهجویان افغان قدردانی کرد و بر لزوم حفظ و ادامه رایزنی های سازمان ملل با ایران در این زمینه تاکید کرد.

وی گفت: «در همین حال، وضعیت میدانی در افغانستان ضرورت توجه جدی جامعه جهانی به مشکلات اصلی مردم افغانستان به ویژه با نزدیک شدن به فصل زمستان را برجسته کرده است».

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید