ایالات متحده تولید مواد مخدر در افغانستان را 50 برابر افزایش داده است


ساعت: 15:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۶
کد خبر: 1806224

دستیار ارشد و مشاور فرمانده کل قوا گفت: آمریکایی ها در زمان اشغال افغانستان نه تنها امنیت و اقتصاد را برای افغانستان به ارمغان نیاوردند، بلکه تولید مواد مخدر را 50 برابر کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در جمع اعضا، معاونان و مدیران ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به حمایت مردمی از انقلاب اسلامی ایران گفت: امام خمینی (ره) (ره) بعد از انقلاب در اغتشاشاتی که صورت گرفت حضور مردم باعث سکوت و سرکوب اغتشاشات شد.

وی افزود: انقلاب ما یک انقلاب مکتبی و مردمی است و بزرگترین حرفی که من در سخنانم دارم خمینی است. برای کار اصطلاح مردم به کار می رفت و بعد از حضرت امام (ره) بزرگترین غم و نگرانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در مورد وضعیت مردم است.

ژنرال صفوی همچنان انقلاب کبیر اسلامی ایران را با انقلاب های فرانسه، انقلاب بلشویکی روسیه و انقلاب کمونیستی مقایسه می کند. چین پرداخت به وی گفت: مهم ترین تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها در درصد مشارکت انسانی، هندسه و چارچوب یا اصول اساسی و آرمان ها و شخصیت، تفکر و تفکر و اخلاق و نمایندگی رهبرانشان و پایبندی به ارزش هاست. و انحراف از اصول انقلاب; به همین دلیل است که باید برای مردم ارزش قائل شویم و مشکلات آنها را درک کرده و حل کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به آثار اشاره کرد مخرب داروهای سلامت، اقتصاد و امنیت گفت: داروهای صنعتی و سنتی برای سلامت و نشاط عمومی – حفظ خانواده های ایرانی – اقتصاد خانواده و اقتصاد ملی، اشتغال و تولید یک تهدید جدی است و در مسیر انحطاط جوانان و انحطاط فرهنگی فریب آنها است. و از پیشرفت جلوگیری کند ملات و کشور مورد علاقه ما ایران است و این باید همان مقابله با کرونا باشد مواد مواد مخدر نیز با یک تعریف ملی سروکار دارد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه در برابر تهدید مواد با مواد مخدر چه کنیم گفت: در سطح جهانی دولت های آسیب پذیر غرب و شرق و مناطق باید ائتلاف جهانی و منطقه ای برای تخریب مراکز مواد مخدر و منبع کشت تشکیل دهند.

وی افزود: متأسفانه آمریکایی ها در دوران اشغال افغانستان نه تنها امنیت و اقتصاد را برای افغانستان به ارمغان نیاوردند، بلکه تولید و تولید مواد مخدر را 50 برابر کردند.

سرلشکر صفوی افزود: مقابله و انهدام شبکه های مافیایی مواد مخدر نیازمند شبکه ها و ائتلاف های اطلاعاتی و عملیاتی است. بین المللی است.

وی به ضرورت اشاره کرد درك كردن «تفاهم مشترک بین قوای سه گانه و نیروها مسلح به خطر و تهدید فراگیر انواع مواد مخدر با هدف جوانان و امنیت ملی و توسعه آینده کشور و عزم و اراده ملی ملات هم دولت و هم نیروها برای ایجاد دغدغه و حساسیت دائمی وارد شدن همه چیز دستگاه ها از نظر پیشگیری ضروری است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: مهمترین اقدام برای پیشگیری از اثرات مضر مواد مخدر، جهاد تبیینی برای عموم مردم است. هیئت مدیره دانشگاه ها و وزارت بهداشت و چهار میلیون دانشجو بهره مند شدند.

وی ظرفیت بخش خصوصی و دولتی و سمینارها به ویژه خانواده ها را در پیشگیری از آسیب های مواد مخدر موثر دانست و ظرفیت رسانه ها و نهادها به ویژه شبکه های اطلاع رسانی و مجازی را در جهاد تبیینی عنوان کرد.

سرلشکر صفوی با اشاره به لزوم اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر بر لزوم به روز رسانی و اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر در مجلس شورای اسلامی به عنوان یک ضرورت اشاره کرد. بازی نقش جوامع بین المللی وی در مسئولیت خود گفت: ایران در خط مقدم مبارزه جهانی با مواد مخدر قرار دارد و دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل باید به وظایف خود عمل کند. بین المللی اقدامی برای لغو تحریم های آمریکا در مورد تجهیزات مرتبط با مواد مخدر انجام دهید.

نیاز را بیان کرد بازی نقش موثرتر کشورهای همسایه در مبارزه با مواد مخدر افزود: همسایگان شرقی ایران باید در امحای مواد مخدر و ترانزیت مواد مخدر نقش موثری داشته باشند و به وظایف خود عمل کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در خصوص ضرورت ساماندهی رسانه ها در باره ارتقای سطح آگاهی و مهارت جامعه در برابر آسیب های مواد مخدر و گفت: منطقی سازی رسانه ها به منظور افزایش سطح آگاهی و مهارت و دانش افراد جامعه در برابر آسیب ها، عوارض و عواقب مصرف دارو باید مستمر باشد.

سردار صفوی تقویت دیپلماسی منطقه ای و بین المللی راه دیگری برای مقابله با مواد مخدر در حال بررسی است و تاکید بر آن است: تقویت دیپلماسی منطقه ای و بین المللی به نفیس در بازی نقش و مسئولیت مشترک مبارزه با مواد مخدر بسیار موثر است و ایران در این زمینه نیازمند دیپلماسی است فعال با کشورها معامله کنید.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید