ایام معبود، دستگاه زلال نظامی امروز است/ لزوم ابهام نبودن حوادث دیروز برای نسل جوان در بستر جهاد


ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: 1401/01/10
کد خبر: 1818477

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع گفت: ایام الله امروز دستگاه روشن جنگ است و اگر ذهن‌های دقیق، هنرمندانه، مستند و فعال را به نفع جبهه حق در جهاد تسخیر کنیم، بازی را باختیم. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع، محقق و استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز در مراسم گرامیداشت قیام دهم فروردین در یزد در مراسم بزرگداشت شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: حدود سال 1366 یک جلسه محرمانه برگزار شد. در مرکز رژیم صهیونیستی بعدها برخی از مباحث منتشر شد که در آن یک جامعه شناس از زندگی 9 ساله خود پس از انقلاب اسلامی می گوید و با بررسی دقیق جزئیات فرهنگ مردم، نکاتی را درباره فرهنگ شیعه ایران بیان می کند. گاهی کمتر به او توجه می شود.

مهدوی ارفع افزود: او معتقد است که شما با هیچ حکومتی در دنیا به جز شیعیان ایرانی انقلاب اسلامی مشکلی نخواهید داشت، زیرا آنها سه محور قدرت دارند، فرهنگ عاشورا «به عنوان موتور محرکه شیعیان ایرانی»، فرهنگ انتظار و ایمان به عصر خیر و عدالت است.» به دلیل نسل امام حسین (ع) و قدرت «اقتدار و روحانیت» که رابط دو نیروی عاشورا و انتظار است، می‌توانید هرگز آنها را خاموش نکنید و بر آنها غلبه نکنید.

سخنراني در مراسم قيام 10 فروردين يزد ادامه داد: دشمن مي داند كه براي اينكه اين سه نيرو را از مردم دور كند، بايد نرم وارد ميدان شود و اگر بخواهد مستقيم وارد شود، شانسي براي موفقيت او وجود ندارد. پروژه بازتولید مراسم مذهبی بدون محتوا و تشریفات، شور و احساس خالص است.

مهدوی ارفع گفت: سلاح دشمن در برابر فرهنگ انتظار، رها کردن جریانات انحرافی است، بنابراین در ذهن و قلب نسل جدید تنها وظیفه موعود فقط دعاست نه مبارزه! و جوانان بیشتر به معنویات و دعا گرایش دارند تا انتظار.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: حربه بعدی دشمن تخریب جایگاه حوزه، روحانیت و مرجعیت در اذهان مردم است. آنها سعی دارند جوانان امروزی را از روحانیت و مراجع متنفر کنند.

وی بیان کرد: قیامی مانند قیام دهم فروردین یک حرکت تاریخی بود که محور اصلی آن قدرت و روحانیت بود و افرادی مانند آیت الله شهید صدوقی و حجت الاسلام راشد یزدی در زمانی که مردم متدین بودند در صف اول این حرکت عظیم بودند. پشت سر روحانیون انقلابی درگیر خورده شد و مردم تا سر حد مرگ فرار کردند و این قدرت گاهی توسط دشمن بهتر از بسیاری از خودی ها تشخیص داده می شد.

مهدی ارفع گفت: دلبستگی مردم به روحانیت و قدرت از انقلاب اسلامی تا کنون هزار برابر شده است چرا که مسئله قدرت به نام ولایت مطلقه فقیه مطرح شد و امروز این ملت به دستور فقیه وارد جنگ می شود. فدای سیصد هزار نمازگزار به فرمان او قاسم سلیمانی و منتظر گیم در این کشور رشد خواهند کرد و پس از چهل و سه سال تحریم مطلق و جنگ های سخت و نرم و علم نظامی امروز این ملت روحیه مادی و معنوی مردم جهان را به ارمغان می آورد. …

وی خاطرنشان کرد: بزرگداشت قیام دهم فروردین و دیگر ایام الله نه تنها یک رویکرد تشریفاتی به یک روز ملی و حماسی است، بلکه بزرگداشت آرمان قیام ملت ادامه دهنده راه و عزت نسل امروز خواهد بود، چرا که به همین دلیل فساد، ناامنی و ذلت در آزادی، سلطه و رفاه به اوج خود می رسد و با یادآوری می تواند راه را برای نسل امروز هموار کند.

سخنگوی مراسم یادواره دهم فروردین در یزد با بیان اینکه برخی از مزد نویسان بزرگوار در جنگ شناختی امروز به دروغ چهره ظلم گذشتگان را زینت می دهند، اذعان داشت: به اقوامش عیادت کنید و آنها را مطالعه کنید.

مهدوی ارفع گفت: اگر این ملت غیور یزد در برابر همه علمایی که در آن سال علیه رژیم ستمشاهی دهم فروردین جنایت کردند قیام نمی کردند، امروز چنین افتخاری نداشتیم. و با ایمان به توانایی های خود در زیر لوای مقام معظم رهبری، برای دیدن روزهای بهتر استقامت کنیم.

وی گفت: اجازه ندهیم این ایام خدایی بر نسل جوان امروز که باید گام دوم انقلاب را بردارند مبهم بماند و نداند که امروز این دهم فروردین چه سودی برای او دارد چرا که این روزهای خدایی نظام روشنی از جنگ است، امروز هم همینطور است و اگر نتوانیم ذهن دقیق و هنرمندانه و مستند و فعال را در جهاد به نفع جبهه حق شکست دهیم، بازی را باختیم.

مهدوی ارفع تاکید کرد: آن که فضای مجازی را آفرید و آن را فتح کرد، اگر غفلت شود و خود را تکلیف نبیند در جهاد تبیین کند، روزی منبرهای ما را اشغال می کند و خدای ناکرده باید برای آن عظمت و شوک عزاداری کنیم که خداوند آرزو، با همت همه خیر دشمن آرزوی این روز را به گور خواهد برد.

این پژوهشگر تاریخ و نهج البلاغه گفت: خدای ناکرده جشن ایام الله به دهم فروردین عادت کند و تنها به حرف های تکراری بسنده شود و مانند برخی منبرهای محرم، حرف تکراری به جوانان امروزی یعنی جوانان منتقل شود. مردی که این کلمه تکراری را شنید این است که بدانی امروز قیام دیروز دهم فروردین چه درسی دارد.

مهدی ارفع گفت: شواهد نشان از بزرگترین و جدیدترین نبرد اسلام انقلابی و اسلام لیبرال دارد و جهان نبرد بزرگی را بین انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی با محوریت ایران و تفکر الحادی و کفر متمرکز بر آمریکا طراحی کرده است. این داستان بزرگی را به وجود آورده است که بشر به فرهنگ و تمدن غربی پشت کرده و خواستار جایگزینی آن خواهد شد و اگر ما چنین نکنیم، نظام اهریمنی بار دیگر چیزی شبیه تمدنی جدید زینت می دهد و به آنها غذا می دهد.

وی با بیان اینکه گام دوم انقلاب بسیار مهمتر از گام اول انقلاب اسلامی بود، بیان کرد: انقلاب به معنای تغییر در نوع حکومت بود، اما تثبیت آن برای رسیدن به تمدن و آماده سازی بستر اعتلای استان بسیار مهمتر بود. عالی. وظیفه

مهدوی ارفع گفت: باید به نسل جوان بها داده شود و چرخش مدیریتی در این نظام جدی گرفته شود و از انتصاب مدیران جوان استقبال شود و همه مشاور و خدمتگزار این تفکر جوان شوند تا کمرشان خم نشود. گام دوم انقلاب

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید