ایبوپروفن درد آرتروز زانو را بدتر می کند

دکتر Johanna Luitjens، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، گفت: “ما دریافتیم که شرکت کنندگانی که به مدت چهار سال به طور منظم NSAID مصرف می کردند، پیامدهای بدتری برای سینوویت، که التهاب زانو است، داشتند.”

وی همچنین افزود: ما همچنین مشاهده کردیم که ترکیب غضروف در گروه مصرف کننده NSAID نسبت به گروه کنترل بدتر بود.

NSAID ها تولید مواد شیمیایی در بدن را مسدود می کنند که باعث التهاب می شوند. مردم به طور مرتب از این قرص ها برای تسکین کوتاه مدت درد آرتریت استفاده می کنند.

آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن سدیم رایج‌ترین داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی هستند که بدون نسخه در هر داروخانه موجود است.

برای این مطالعه، محققان داده های جمع آوری شده از بیش از 1000 شرکت کننده در یک مطالعه مشاهده ای طولانی مدت آرتروز زانو را تجزیه و تحلیل کردند.

محققان 277 نفر را که حداقل یک سال به طور منظم NSAID مصرف می کردند با 793 نفری که با این داروها درمان نشده بودند مقایسه کردند.

همه شرکت کنندگان در شروع مطالعه و چهار سال بعد از زانو اسکن MRI گرفتند.

نتایج نشان داد که مصرف کنندگان NSAID در شروع مطالعه نسبت به گروه کنترل التهاب مفاصل و کیفیت غضروف بدتری داشتند و سلامت زانوی آنها پس از چهار سال حتی بدتر بود.

Levitjens گفت: “هیچ مکانیسم محافظتی NSAIDs برای کاهش التهاب یا کند کردن پیشرفت آرتروز زانو وجود نداشت.” استفاده از NSAIDها به دلیل اثرات ضد التهابی آنها در سالهای اخیر بارها در بیماران مبتلا به استئوآرتریت ترویج شده است و باید مورد تجدید نظر قرار گیرد زیرا هیچ اثر مثبتی بر التهاب مفاصل نشان داده نشده است.

Luitjens پیشنهاد می کند که NSAID ها ممکن است در کنترل نوع التهاب ناشی از آرتریت زانو موثر نباشند. همچنین ممکن است که NSAID ها می توانند باعث ضعیف شدن غضروف شوند، مشابه تاثیر استروئیدها بر غضروف.

وی خاطرنشان کرد: یک کارآزمایی بالینی تصادفی کنترل شده برای تایید آنچه در این مطالعه مشاهده شد، مورد نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید