این غذاها را با ایبوپروفن و ژلوفان جایگزین کنید!

این غذاها را با ایبوپروفن و ژلوفان جایگزین کنید!

روز جدید : بهترین قدم برای محافظت از خود در برابر این عوارض، از بین بردن درد و کاهش مدت زمان آن، توسل به گزینه های طبیعی است که در هر آشپزخانه ای یافت می شود. خوشبختانه، برخی از غذاها این توانایی را دارند که سردرد، درد مفاصل یا سایر دردهای آزاردهنده را بدون ایجاد عوارض جدی برای دستگاه گوارش کاهش دهند:

بهترین گام برای محافظت از خود در برابر این عوارض، از بین بردن درد و کاهش مدت زمان آن، توسل به گزینه های طبیعی است که در هر آشپزخانه ای یافت می شود. خوشبختانه، برخی از غذاها این توانایی را دارند که سردرد، درد مفاصل یا سایر دردهای آزاردهنده را بدون ایجاد عوارض جدی برای دستگاه گوارش کاهش دهند:

، مولکول فعال زردچوبه و دارای خواص ضد التهابی است. کورکومین می تواند با مسدود کردن پروتئین هایی که به التهاب کمک می کنند و انتقال دهنده های عصبی از ارسال سیگنال های درد به مغز به تسکین درد کمک کند. علاوه بر این، کاهش احتمال آلزایمر و انواع خاصی از سرطان از دیگر خواص این ترکیب شیمیایی است که می توان آن را به صورت قرص یا با افزودن زردچوبه به رژیم غذایی مصرف کرد.

بخور دادن

خواص ضد التهابی این گیاه هندی با اسیدهای بوزولیک مرتبط است که تحقیقات نشان می‌دهد این اسیدها توانایی بهبود گردش خون از جمله خون رسانی به مفاصل را دارند و با مسدود کردن راه ورود گلبول‌های سفید به بافت‌های آسیب‌دیده از التهاب جلوگیری می‌کنند. این گیاه به صورت پماد در داروخانه ها موجود است.

اسیدهای چرب امگا 3

امگا 3 التهاب و درد گردن و کمر را کاهش می دهد. مطالعات نشان می‌دهد کسانی که گردن درد غیرجراحی دارند، با مصرف ۱۲۰۰ میلی‌گرم امگا ۳ در روز، کاهش ۶۰ درصدی درد را گزارش می‌دهند. علاوه بر این امگا 3 باعث کاهش خستگی، دردهای عضلانی، خشکی و خارش پوست، سردرد، بی خوابی، شکنندگی مو و ناخن و عدم تمرکز می شود و در درمان بیماری های قلبی عروقی، روماتیسم، آسم و کاهش التهاب در آرتریت روماتوئید موثر است.

روغن زیتون

اولئوکانتال موجود در این روغن می تواند مانند ایبوپروفن عمل کند. حدود سه چهارم قاشق غذاخوری روغن زیتون معادل 200 میلی گرم ایبوپروفن است. رژیم غذایی کشورهای مدیترانه ای که روغن زیتون یکی از مواد اصلی آن است، مدت هاست که برای سلامتی انسان مفید شناخته شده است، از جمله کاهش خطر سکته مغزی، بیماری قلبی، سرطان سینه، سرطان ریه و برخی از انواع زوال عقل. محققان زمانی متوجه این خاصیت روغن زیتون شدند که متوجه شدند روغن زیتون فرآوری نشده مانند ایبوپروفن باعث ایجاد ناراحتی در پشت گلو می شود.

پوست درخت بید

پوست درخت بید سفید به طور سنتی برای درمان استئوآرتریت، کمردرد و سایر بیماری‌های دردناک مانند تاندونیت استفاده می‌شود. شما همچنین می توانید از آن برای تسکین فوری افراد مبتلا به سردرد استفاده کنید. سالیسین ماده فعال این پوست است که در معده به اسید سالیسیلیک تبدیل می شود و خاصیت ضد التهابی و تسکین درد دارد.

کپسایسین

بک یک ماده شیمیایی موجود در فلفل است و جایگزین خوبی برای ایبوپروفن است، به ویژه برای افرادی که از دردهای عضلانی، سردردهای مکرر، درد مفاصل رنج می برند. اگر از بیماری دردناکی رنج می برید، می توانید فلفل چیلی را به طور منظم به رژیم غذایی خود اضافه کنید. برای درمان درد حاد نیز می توانید از کرم های حاوی کپسایسین برای ماساژ ناحیه آسیب دیده استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید