افراد سرد باید دور این غذاها خط قرمز بکشند!

احمد میرحافظ متخصص طب سنتی در خصوص استفاده زیاد از غذاهای سرد مزاج و مضرات آن گفت: کسانی که بدن سردی دارند باید مراقب آنچه می خورند باشند، توجه به خواص سرد و گرم غذا یکی از آنهاست. از مسائل مهم است که زندگی را بهتر می کند.

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه افراد گرم مزاج به مصرف غذاهای سرد تمایل دارند، گفت: در صورت مصرف زیاد غذاهای گرم مانند شکلات، عسل و خرما بدن دچار التهاب و گرمازدگی می شود.

وی ادامه داد: بدن افراد سردسیر با مصرف غذاهای سرد مانند ماست و ترشی دچار بیماری هایی مانند درد استخوان یا ضعف و بی حالی می شود و به همین دلیل باید در مصرف غذا تعادل را رعایت کنند.

میرحافظ با اشاره به اینکه زیاده روی در مصرف غذاهای سرد و خشک مضر است، تصریح کرد: غذاهای سرد مانند گوشت گاو، ضایعات و کنسرو و عدس به دلیل طبع سرد و خشکی که دارند مضر هستند و در کنار غذای سرد توصیه می شود. با ادویه های گرم مصرف شود خوردن عدس با گلپر و دارچین باعث تعادل خون می شود.

علائم مصرف زیاد غذاهای گرم

این متخصص طب سنتی مصرف متعادل غذاهای گرم را باعث بهبود جریان خون و حفظ گرمای بدن عنوان کرد و افزود: از علائم مصرف زیاد غذاهای گرم می توان به جای جوش، تب، یبوست، فشار خون بالا، تشنگی زیاد، افسردگی، سردرد و اضطراب اشاره کرد. سرگیجه نشان داد.

وی با اشاره به اینکه زیاده روی در مصرف غذاهای سرد باعث بروز برخی بیماری ها در بدن می شود، گفت: مصرف زیاد غذاهای سرد باعث تورم مفاصل، تکرر ادرار، گرفتگی عضلات، ترشح بیش از حد بزاق، درد قلب، نفخ معده، روماتیسم، اسهال، اضطراب می شود. ، خستگی و درد عضلانی.

میرحافظ با بیان اینکه بیشتر میوه ها و سبزیجات طبع سرد و غذاهای حیوانی طبع گرم تری دارند، اظهار داشت: برخی افراد طبع سردی دارند و با مصرف زیاد غذاهای سرد مانند ماهی، بدنشان ضعیف شده و دچار ضعف و عقب ماندگی حرکت مفصل می شوند. خواب آلودگی یا بی حوصلگی.

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه هر غذایی که وارد بدن شود بسته به مزاج فرد باعث تولید چهار مخلوط (صفرا، بلغم، بلغم و سودا) می شود، گفت: باید مشخص شود که کدام یک از مزاج های چهارگانه بدن افراد صفراوی، بلغمی و بلغمی، بلغمی و تیره است و برای این امر باید دانست علائم هر یک از این مزاج ها چیست و بیشتر علائم کدام یک از این مزاج ها با آنها سازگاری دارد.

تغییر رنگ چهره بیانگر نوع خلق و خوی افراد

وی با اشاره به اینکه در تشخیص مزاج افراد تغییر رنگ چهره بیان نوع مزاج است و سرد مزاج صفراوی گرم و خشک و سفیدی چشم زرد می شود.

میرحافظ یادآور شد: در رابطه با چهار مزاج اساسی باید دانست که غذاهای چرب و شیرین باعث افزایش صفرا، غذاهای باقیمانده، شور و کهنه، نمک، سودا و غذاهای خنک کننده مانند لبنیات، ترشی و سرکه باعث افزایش بلغم می شود. برای افراد مهم است که به سردی و گرمی غذا با توجه به طبیعت سرد یا گرم خود احترام بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید