افزایش عمر با خوردن این غذاها

کلید طول عمر این است که از مصرف غذاهای فرآوری شده پرهیز کنید که اغلب سرشار از چربی های ناسالم، قند و سدیم هستند و می توانند مشکلات زیادی ایجاد کنند. در واقع، رژیم غذایی نقش مهمی در پیری بیولوژیکی ایفا می کند و یک عامل مهم سبک زندگی است که تضمین می کند شما سالم تر زندگی کنید. رژیم غذایی سرشار از انواع غذاهای گیاهی (میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات و آجیل) با زندگی طولانی تر و سالم تر همراه است.

در زیر 7 ماده غذایی را به شما معرفی می کنیم که به افزایش طول عمر کمک می کند.

1) آجیل

بد نیست اگر بیشتر اوقات یک مشت آجیل به عنوان میان وعده بخورید. مطالعات نشان می دهد که خطر حوادث قلبی عروقی مهم به طور قابل توجهی کمتر و خطر مرگ در میان افرادی که از آجیل در رژیم غذایی خود استفاده می کنند 39 درصد کمتر است.

آجیل سرشار از چربی های اشباع نشده (چربی های سالم)، فیبر، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و برخی مواد معدنی است که به سلامت قلب، تنظیم وزن و طول عمر کمک می کند.

افزایش عمر با خوردن این غذاها

2) زردچوبه

زردچوبه حاوی یک ترکیب زیست فعال با خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی است. التهاب مزمن عامل مهمی در بسیاری از بیماری های مرتبط با افزایش سن است. کورکومین یکی از ترکیبات موجود در زردچوبه است که به عنوان یک ضد التهاب، ضد تومور و آنتی اکسیدان بسیار قوی شناخته شده است. کورکومین با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است.

هفت غذایی که عمر شما را طولانی می کند

3) روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم است. یک مطالعه در سال 2022 نشان داد افرادی که روزانه بیش از نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون مصرف می‌کنند، 19 درصد کمتر در معرض خطر مرگ (به هر دلیلی) هستند. مصرف روغن زیتون تا حدودی خطر مرگ ناشی از بیماری های عصبی (مانند آلزایمر) را تا 29 درصد، خطر بیماری قلبی را تا 19 درصد و خطر مرگ ناشی از سرطان را تا 17 درصد کاهش می دهد.

هفت غذایی که عمر شما را طولانی می کند

4) چای سبز

چای سبز سرشار از کورستین است. فلاونوئید گیاهی که دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد سرطانی است. یک مطالعه در سال 2022 نشان داد که کورستین می تواند سلول های مرده را حذف کرده و روند پیری را کند کند. کوئرستین ژن SIRT1 را فعال می کند. این ژن در افزایش امید به زندگی و توانایی بدن در ترمیم DNA و کند کردن روند پیری نقش دارد.

هفت غذایی که عمر شما را طولانی می کند

5) پیاز

مطالعات نشان داده است که پیاز با پیشگیری از بیماری های مختلف از جمله سرطان نقش بسیار مهمی در افزایش طول عمر دارد. سعی کنید پیاز را در روغن زیتون تفت دهید و به انواع غذاها اضافه کنید تا از فواید آن بهره مند شوید.

هفت غذایی که عمر شما را طولانی می کند

6) غلات کامل

غلات کامل به شما کمک می کند تا عمر طولانی تری داشته باشید. مطالعه ای روی 40000 زن یائسه نشان داد کسانی که 4 تا 7 وعده غلات کامل در هفته می خورند 31 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان و بیماری قلبی هستند.

هفت غذایی که عمر شما را طولانی می کند

7) خانواده توت

میوه ها سرشار از نوع خاصی از آنتی اکسیدان ها به نام فلاونوئیدها هستند که به افزایش طول عمر کمک می کنند. مطالعات متعدد نشان داده است که پلی فنول های موجود در میوه ها می توانند عمر را افزایش دهند. میوه هایی مانند زغال اخته، شاه توت، توت فرنگی و تمشک منابع غنی پلی فنول ها هستند.

هفت غذایی که عمر شما را طولانی می کند

دیدگاهتان را بنویسید