ایجاد بانک بذر در کشت و صنعت مغان برای حفظ تنوع ژنتیکی در عرصه کشاورزی

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان:

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: حفظ تنوع ژنتیکی در عرصه کشاورزی و تامین بذر مرغوب بسیار مهم است و برای همین منظور شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ایجاد بانک بذر را کلید زده و با جدیت این هدف را دنبال می‌کند.


به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، صمد بهزاد با اشاره به برگزاری چندین دور نشست و مذاکره فنی و تخصصی با موسسه گواهی بذر و نهال کشور در خصوص ایجاد بانک بذر در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: ذخایر این بانک بذر با ویژگی ژنتیکی سازگار با اقلیم ایران و شرایط تولید در کشور تهیه و تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بیان کرد: در راستای تولید بذر محصولات راهبردی کشور نیز مذاکره و پیگیری لازم با یک شرکت ترکیه‌ای انجام شده و تفاهم‌نامه مرتبط همکاری نیز آماده امضا شده است.

وی اظهار کرد: به زودی این تفاهم‌نامه به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و پنج رقم از بذر تولید شده در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با برند مغانه تولید و روانه بازار خواهد شد.

بهزاد، همچنین با اشاره به تولید ۳۵۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در سال زراعی گذشته، ارتقای بهره‌وری و افزایش راندمان تولید را از جمله اهداف و اولویت‌های این واحد بزرگ اقتصادی عنوان کرد.

وی ادامه داد: تولید و مصرف بذر مرغوب، یکی از راهکارهای اساسی افزایش بهره‌وری و ارتقای راندمان تولید در عرصه کشاورزی به شمار می رود و ایجاد این بانک، کمک شایانی به این امر خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اضافه کرد: به منظور فعال‌سازی همه ظرفیت تولیدی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، مذاکره با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در خصوص ایجاد زنجیره تولید نهال نیز انجام گرفته و با رویکرد صادرات محور مدیریت شرکت در این زمینه، کسب درآمد ارزی نیز هدف‌گذاری شده است.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید