محدودیت کشت دوم برداشته می‌شود/ جلوگیری از کشت نامتعارف در مغان

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا:

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: با بهبود شرایط بارندگی‌ها برای فصل زراعی آینده محدودیت‌های کشت دوم برداشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری موج، محمد جوان‌بخت معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب بعد از ظهر امروز در حاشیه کلنگ‌زنی احداث شبکه فاضلاب آغدام پارس‌آباد در مورد محدودیت اعمال شده برای کشت دوم در پارس‌آباد افزود: کشور ما در اقلیم خشک و نیمه خشک قرار گرفته و ما با پدیده کم بارشی روبه‌رو هستیم که ضرورت دارد در کشت و زرع به استفاده بهینه از منابع آب به ویژه سیستم‌های مدرن آبیاری توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: با بهبود بارش‌ها و همچنین شرایط مناسب کشت و زرع، برخی از محدودیت‌های سال زراعی گذشته برداشته خواهد شد و امیدواریم کشت دوم در سال زراعی آینده برای کشاورزان مهیا و امکان بهره‌برداری فراهم آید.

جوان‌بخت اضافه کرد: همچنان برای کشت‌های نامتعارف فرآیند ممنوعیت و جلوگیری از عملیات کشت و زرع مورد توجه است و امیدواریم کشاورزان الگوی کشت ارائه شده را از سوی جهاد کشاورزی رعایت کنند.

وی تصریح کرد: آبفای استان اردبیل برای احداث و تکمیل پروژه‌های فاضلاب برنامه‌ریزی‌های خوبی را آغاز کرده تا در یک سال آینده این پروژه نیز به طول 15 کیلومتر خط انتقال و صرف اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان به سرانجام برسد.

جوان‌بخت اظهار داشت: تلاش ما بر این است تا با تأمین منابع مالی این پروژه را تا یک سال آینده به بهره‌برداری رسانده و شاهد تکمیل شبکه جمع‌‌آوری فاضلاب منطقه پارس‌آباد باشیم.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا به مدرن‌سازی سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب پارس آباد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در فصل بارش مشکلاتی در فرآیند انتقال شبکه فاضلاب پارس‌آباد وجود داشت، قرار شد تا با تخصیص اعتبار مناسب عملیات بازسازی و مدرن‌سازی این شبکه اجرایی و عملیاتی شود.

وی بیان کرد: قرار شد در نشستی که در هفته آینده در تهران خواهیم داشت مشکلات مغان در حوزه آب و فاضلاب مورد بررسی قرار گرفته و با تزریق منابع مورد نیاز بتوانیم بخشی از دغدغه‌ها و نارسایی‌ها را برطرف کنیم.

جوان‌بخت در مورد رایگان بودن آب بهای مددجویان کمیته امداد نیز یادآور شد: اگر مسئولان کشوری در این حوزه تصمیم‌گیری کنند ما نیز آماده همکاری و مساعدت خواهیم بود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در سفر به شمال استان اردبیل از پروژه احداث ایستگاه پمپاژ برای بهره‌برداری از برگشت منابع آب خروجی ارس بازدید و همچنین از تصفیه خانه فاضلاب پارس‌آباد بازدید کرده و آیین کلنگ‌زنی احداث شبکه فاضلاب آغدام نیز انجام شد.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید