محدودیت های ثبت نام خودرو به زودی برداشته می شود/ امسال حاشیه سود بازار خودرو منطقی می شود


ساعت: 17:55
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1893023

عبدالله توکلی لاهیجی در گفتگو با خبرنگار دانا اعلام کرد:

مدیرکل دفتر صنعت خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش تولید و عرضه خودرو و همچنین واردات در 6 ماهه دوم گفت: تا پایان امسال حاشیه سود بازار خودرو منطقی خواهد بود.

عبدالله توکلی لاهیجی، مدیرکل دفتر صنعت خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نمایشگاه تحول صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ درباره زمان از بین رفتن حاشیه سود در بازار خودرو و بازگشت به حالت تعادل جستجو و عرضه خودرو وی در خصوص افزایش تولید در بازار خودرو گفت: مهم ترین دلیل حاشیه قیمت در بازار، فرآیند تحویل خودرو است، یعنی زمانی که خودروهای فول تولید نمی شد و خودروهای ناقص به جای اینکه به پارکینگ ها برسند، می رفتند. در بازار فروخته شد، این کمبود عرضه منجر به سود ناچیزی در بازار خودرو شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 350 هزار خودرو کامل در کارخانجات خودروسازی تولید می شود در حالی که سال گذشته این تعداد حدود 80 هزار خودرو بود که رشد 300 درصدی این آمار را نشان می دهد. ماشین کامل برای فروش در بازار این امر باعث شد تا کمی ثبات به بازار بازگردد.

بیشتر بخوانید:
تولید مشترک 300 هزار خودروی اقتصادی توسط دو شرکت خودروسازی / خودروهای اقتصادی ایران خودرو در محدوده قیمتی 180 تا 300 میلیون

توکلی تصریح کرد: با ادامه روند فعلی، در مدت زمان کوتاهی بسیاری از خودروها از روند قرعه کشی حذف می شوند، همچنان که محصولات گروه سایپا به جز یک محصول از مرحله قرعه کشی حذف شد و محدودیت های قرعه کشی نیز باعث می شود. در روزهای آینده حذف شود.

وی تصریح کرد: با این روند افزایش عرضه پیش بینی می شود حاشیه بازار پله پله کاهش یابد تا به زودی قیمت بازار و کارخانه در حاشیه سود منطقی قرار گیرد بنابراین در 6 ماهه دوم سال شاهد خواهیم بود. آرامش بیشتر در بازار خودرو
مدیرکل دفتر صنعت خودروی وزارت دفاع گفت: امسال عملاً تعداد زیادی خودرو به سامانه یکپارچه تحویل داده شد و هر بار با تنوع جدیدی تلاش شد تا از روند سقوط و سقوط جلوگیری شود. به کوچکترین شکل ممکن منبع تغذیه یکپارچه خودرو هر بار بیش از 70000 خودرو به بازار عرضه شده است.

وی با اشاره به افزایش تولید در ماه های اخیر گفت: امروز یکی از خودروسازان داخلی ما نه تنها به تعداد کامل خودروهای متعهد خود رسیده، بلکه تولید آن از میزان پیش بینی شده فراتر رفته است که با این روند افزایشی و تحویل خودروهای اقتصادی وارداتی در 6 ماهه دوم سال رشد داشته است تحویل خودرو ما خواهیم بود و تمام تلاش ها برای رسیدن به هدف تحویل یک میلیون و 600 هزار خودرو در سال است.

دیدگاهتان را بنویسید