ایجاد تعادل بین واردات و تولید در بازار لوازم خانگی/قاچاق نباید صرفه اقتصادی داشته باشد.


ساعت: 09:46
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1903871

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران بر لزوم ایجاد تعادل بین واردات و تولید در بازار لوازم خانگی تاکید کرد و گفت: بیشتر کالاهایی که به صورت اینترنتی عرضه می شود قاچاق است و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که قاچاق از آن منتفی شود. از استفاده اقتصادی

اکبر پازوکی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی درباره نحوه استقبال خریداران از تولیدات داخلی در برابر لوازم خانگی قاچاق، گفت: مشکل اصلی صنعت لوازم خانگی عدم برنامه ریزی تولید و سردرگمی خریداران بین کالاهای داخلی و داخلی است. کالاهای قاچاق برمی گرداند


ایجاد تعادل بین واردات و تولید در بازار لوازم خانگی



وی ادامه داد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که قاچاق در عمل به صرفه نیست و شرایط به سال 1395 برمی گردد واردات لوازم خانگی رایگان بود؛ اما در عین حال پدیده قاچاق لوازم خانگی نیز وجود داشت. اما در نهایت آنها مردند لوازم خانگی قاچاق نخریدند چون ذائقه مردم با کالاهای بومی راضی بود.

بیشتر بخوانید:
رکود در بازار لوازم خانگی به دلیل گرانی/کالاهای قاچاق گریبان بازار را گرفته است

پازوکی اشاره کرد که ما می توانیم واردات لوازم خانگی وی با اشاره به کوله پشتی یا شلوار گفت: ابتدا باید میزان تولید لوازم خانگی در کشور به طور دقیق برآورد شود و امکان تولید و تعداد کالاهای داخلی و برآورد دقیق از کالاهایی که هستند را بدانیم. نه می توان آن را در داخل تولید کرد و نه می توان آن را کمتر تولید کرد و لذا از بازرگانان می خواهیم با در نظر گرفتن موضوع گارانتی واردات در این بخش را در دستور کار قرار دهند.


بهترین راه برای تبلیغ یک محصول، معرفی شدن توسط کاربر است



وی با اشاره به اینکه کالاهای خانگی خوب و مرغوب ایرانی با جابجایی آرام به عنوان کالای خارجی به فروش می رسد، تصریح کرد: مشاهده می شود اجناس دست دوم به صورت نو با برند خارجی در مغازه هایی که مجوز ندارند به فروش می رسد. عمل کند.

وی در خصوص موضوع صادرات لوازم خانگی که در برنامه های وزارت صلح گنجانده شده است، گفت: صادرات لوازم خانگی ما بسیار محدود است و چشمگیر نیست، برندهای معروف مورد استفاده در دنیا را نداریم.

این فعال صنفی افزود: بهترین راه برای تبلیغ یک کالا در دنیا، تبلیغ توسط مصرف کننده است. وقتی محصولی خدمات پس از فروش و کیفیت خوبی داشته باشد، کسانی که آن را خریده اند حتما آن را به دیگران توصیه می کنند.


اکثر کالاهایی که به صورت آنلاین فروخته می شوند، قاچاق هستند



رئیس انجمن فروش لوازم خانگی گفت: اگرچه ظرفیت تولید ما افزایش یافته است، اما امروز نه تنها از نظر تیراژ ظرفیت تولید بیشتری داریم، بلکه کیفیت تولید لوازم خانگی در محصولاتی مانند یخچال و فریزر نیز ارتقا یافته است. اما همانطور که گفتم، مردم هنوز از آن استفاده می کنند لوازم خارجی آنها تمایلاتی دارند و هنوز هم اعتقاد بر این است که جنسیت خارجی در بین انسان ها کیفیت بهتری دارد.

پس از همه، او گفت که اکثر کالاهایی که به صورت آنلاین به فروش می رسد قاچاق آرت گفت: عرضه کنندگان لوازم خانگی در فضای مجازی باید برای نظارت بر عرضه خود از اتحادیه مجوز دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید