ایجاد تعاونی ها باید در اولویت ایجاد اشتغال باشد


ساعت: 13:47
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842831

علی باقری با بیان اینکه موضوع کیفیت در تشکیل تعاونی ها از اهمیت بالایی برخوردار است و باید دانش بنیان را مورد توجه قرار داد، گفت: ایجاد تعاونی ها باید در اولویت اشتغال زایی قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، علی باقری در آغاز نشست هم اندیشی اداره کل تعاون به میزبانی شهرستان نور با خانواده های داغدار قربانیان فاجعه کلانشهر تسلیت گفت. ما خراب شده ایم.

وی افزود: بیش از 70 درصد مردم در کشور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متصل هستند و این برای همه ما افتخار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: با وجود اینکه کارکنان این مجموعه اقدامات مطلوبی در زمینه اجرای شاخص های تخصصی و ارائه خدمات به افراد شایسته دارند، اما ماموریت های محول شده به این مجموعه بسیار گسترده است و انجام نمی شود. با کارکنان موجود مطابقت دارد.

این مسئول ادامه داد: کارکنان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نمونه بارز کار جهادی هستند و با این حجم کار همچنان از هیچ تلاشی برای خدمت به مردم شریف استان دریغ نمی کنند.

حفاري با اشاره به اينكه برگزاري سمپوزيوم ها باعث آگاهي كارشناسان و در نهايت تلاش براي يكسان سازي رويه ها در اجراي شاخص هاي تخصصي مي شود، خاطرنشان كردند: رهبري اين اداره با مشاركت و تخصص در اولويت است.

وی با اعلام اینکه انتظارات از بخش تعاونی بالاست و کار در این حوزه بسیار گسترده و نیازمند پیگیری های جهادی است، گفت: برای توسعه این بخش باید با همدلی و هم افزایی تلاش کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خواستار استفاده از همه فرصت ها به ویژه دستگاه های عضو شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای توسعه بخش تعاون شد و گفت: در همه زمینه ها یک دستور کار مرکزی باید در اولویت باشد.

این مسئول ادامه داد: برنامه های زیادی برای حمایت از تعاونی ها توسط این وزارتخانه در حال اجراست و باید از این مهم نیز به نفع تعاونی های استان استفاده کنیم.

حفاری با بیان اینکه موضوع کیفیت در تشکیل تعاونی ها از اهمیت بالایی برخوردار است و باید دانش بنیان را مورد توجه قرار داد، تصریح کرد: تشکیل تعاونی ها باید در اولویت اشتغال زایی قرار گیرد.

وی خواستار تعیین تکلیف تعاونی های راکد و غیرفعال با سرعت و جدیت بیشتر شد و افزود: ما از تعاونی ها حمایت می کنیم و نباید برای تعاونی ها، کارفرمایان و کارآفرینان مشکل ایجاد کنیم چرا که پیشگیری از مشکلات جزو وظایف ماست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: برای توزیع عادلانه ثروت باید تعاونی ها در روستاها راه اندازی شود چرا که این یکی از ضروریات است.

احمد پویش مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه با تاکید بر تداوم ابلاغ برنامه های عملیاتی بر اساس برنامه سال گذشته تا ابلاغ برنامه های جدید، افزود: تعاونی های عمران روستایی با شناسایی ظرفیت روستاها با همکاری بخشداران و دهیاران در اولویت شوراها قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل انواع تعاونی های جدید باید با محوریت تعداد اعضا و اشتغال بالا و تولیدات فناورانه و تحقق شعار سال صادرات باشد.

پویش به ثبت اطلاعات و همچنین به روز رسانی اطلاعات تعاونی ها در سامانه هوشمند تعاونی ها پرداخت و گفت: برای ثبت نام در هفدهمین جشنواره تعاونی برتر استان همکاری و تعامل با تعاونی های استان را در دستور کار داریم.

وی از تشکیل، شناسایی و تعیین تکلیف تعاونی های مشکل دار خبر می دهد و برای بررسی در کمیته تعاونی های مشکل دار منطقه به اداره اصلی اعلام می کند.

رئیس سازمان سنجش کار و رسیدگی به شکایات و بازرس سلامت اداری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این نشست گفت: بازرسی و ارزیابی کار اداری هر 6 ماه یکبار برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت انجام می شود. .

مسلم گلمی با اشاره به اینکه نواقص عملکردی مشاهده شده باید در اسرع وقت برطرف شود و در بازرسی های بعدی رعایت نشود، خاطرنشان کرد: این اداره کل از نظر سلامت اداری وضعیت خوبی در استان دارد.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای سلامت اداری باید مطابق با اعمال این ماده مورد توجه قرار گیرد. 91 و 92 قانون مدیریت خدمات کشوری با اشاره به اینکه بازرسی ها گلوگاه های فساد را شناسایی و به مراجع ذیربط گزارش می دهند.

گلمی بیان کرد: اطلاع رسانی و اطلاع رسانی به مردم محترم استان از قوانین و مقررات مربوطه باید به بهترین شکل ممکن انجام شود و این اقدام باعث کاهش فساد می شود.

رئیس سازمان اجرا و ارزیابی شکایات و بازرس سلامت اداری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با تاکید بر اینکه آگاهی از نحوه استفاده صحیح از سامانه جامع هوشمند تعاون باید انجام شود، گفت: کرامت انسانی است. اولویت را به یک همکار و به خصوص همکاران با مشتری بدهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید