ایجاد فرصت اشتغال برای 400 نفر در خلیل آباد/ بنیاد برکت 5.5 میلیارد تن تسهیلات اشتغال پرداخت می کند.

ساعت: 17:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791604

پیمانکار استانی طرح های اشتغال زایی جامعه بنیاد برکت اعلام کرد؛

قاسمی از پرداخت 5.5 میلیارد تن تسهیلات از سوی بنیاد برکت در شهرستان هلیل آباد خبر داد و گفت: با پرداخت این مبلغ تسهیلات برای 400 نفر در این شهرستان اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; مرتضی قاسمی مدیر استانی طرح های اشتغال جامعه بنیاد برکت هلیل آباد ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال حلیل آباد که به مناسبت بیستمین خطر سالروز تاسیس بنیاد برکت در محل شهرداری برگزار شد، گفت: هازارد. سال 1386 به دستور مقام معظم رهبری برای رسیدگی به مشکلات محرومان تأسیس شد و بنیاد برکت به مدت 14 سال در 31 استان، 350 شهر و 9 هزار و 250 روستا فعالیت دارد که تمامی این فعالیت ها توسط 715 نفر از مدیران و مجریان انجام می شود.

وی گفت: بنیاد برکت در سه سال گذشته موفق به ایجاد 330 هزار شغل شده است که موضوع اشتغالزایی، خدمات بیمه ای ایتام و غیره را در دستور کار قرار داده است.

پیمانکار استانی طرح های اشتغال جامعه بنیاد برکت همچنین تصریح کرد: تاکنون 14 طرح بنگاه محور با اشتغال حدود 8034 نفر و سرمایه گذاری 274 میلیارد تن و 7900 طرح جامعه محور یا کسب و کار خرد با اشتغال 23700 نفر و 874 میلیارد تن سرمایه گذاری و 5 پروژه تسهیلاتی به ارزش 10 میلیارد تن و 2 پروژه کارگاهی به ارزش 2.4 میلیارد تن در استان خراسان رضوی انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه 80 درصد از پروژه هایی که بنیاد برکت آغاز کرده باید تا سال 1401 به اتمام برسد، اذعان داشت: سه هزار و 800 طرح اشتغال زایی با حجم سرمایه گذاری 500 میلیارد تن و اشتغال 11 هزار و 400 نفر در سال جاری و 120 طرح کسب و کار خانوادگی و اجرای کارگاه ها. و پروژه های مبتنی بر بنگاه های تکمیلی زنجیره تولید کسب و کارهای کوچک نیز در دستور کار بنیاد برکت قرار دارد.

قاسمی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در حلیل آباد علاوه بر بحث اشتغال زایی، 300 میلیون تومان در دو مدرسه هلیل آباد و دهنو از جمله دهنو، نصرآباد، جابوز، ابراهیم آباد، سعدالدین و جعفرآباد سرمایه گذاری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: 170 نفر از این روستاها به بنیاد برکت معرفی شدند که از این تعداد 157 نفر برای دریافت تجهیزات به بانک ها مراجعه کردند و برای 141 نفر تجهیزات به مبلغ 5 میلیارد و 500 میلیون تن پرداخت شد. تسهیلات برای 400 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده است.

پیمانکار استانی طرح های اشتغال جامعه بنیاد برکت با تاکید بر اینکه اعطای تسهیلات در طرح های اشتغال به این صورت است که تسهیلات در دو مرحله پرداخت می شود: 70 درصد تسهیلات بلاعوض و 30 درصد مابقی پس از ایجاد اشتغال با نظر و موافقت مجری. منتشر می شوند.

وی با اشاره به اینکه بازدید از طرح های اشتغال هر 3 ماه یکبار انجام می شود و این بازدیدها 30 ماه به طول می انجامد، تاکید کرد: شهرستان هلیل آباد نسبت به سایر شهرستان های همجوار دارای سپرده تسهیلات بیشتری است.

2 میلیارد تن به تسهیلات اشتغال کمیته امداد حلیل آباد اضافه شد

ابراهیم قاسم پور فرماندار حلیل آباد نیز در این نشست گفت: شهرستان هلیل آباد در برخی موارد از جمله تسهیلات تبصره د تبصره 16 کمیته مددکاری عقب مانده و میزان اجرای آن قابل قبول نیست. به پایان رسید، 2 میلیارد تن تسهیلات دیگر به شهرستان هلیل آباد توزیع شد.

وی با تاکید بر اینکه برخی بانک ها در پرداخت هزینه های اشتغال در شهرستان هلیل آباد خوب عمل کرده اند، خاطرنشان کرد: باید از فرصت برای ارائه تسهیلات استفاده کنیم تا مبلغی که به شهرستان تخصیص می یابد در استان شناور نباشد.

فرماندار هلیل آباد با اشاره به اینکه بانک موتور محرکه اقتصاد کشور است و اگر بانک نتواند در جایی کارایی لازم را از خود نشان دهد قطعا اقتصاد با چالش مواجه خواهد شد، تصریح کرد: بانک ها در حلیل آباد همکاری لازم را داشته اند که قابل تقدیر است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید