ایجاد نظام شفافیت در شهرداری کرمانشاه / از فراهم کردن شرایط شفافیت تا فهرست آثار و پیامدهای مثبت آن ضروری است.


ساعت: 09:58
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1812659

موضوع ایجاد نظام شفافیت در همه دستگاه ها از جمله شهرداری یک درخواست عمومی است که باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، مجلس پیشتاز جنبش شفافیت بوده است، هرچند تصویب این مصوبه زمان زیادی به طول انجامیده است.

از سوی دیگر، اگرچه آثار و برکات شفافیت بر هیچکس پوشیده نیست، تضاد منافع و دلایل بی شمار دیگر همواره مانع از اعمال این موضوع در برخی نهادها و دستگاه ها شده است.

اخیراً راه اندازی سامانه شفافیت در برخی از مراکز استان ها رواج یافته و علاوه بر هجمه های مخالفان شفافیت، رسانه ها نیز به دلیل مطالبات مردمی در این حوزه مطالبه گر شده اند.


همچنین شرایط ایجاد سامانه شفافیت در شهرداری کرمانشاه وجود دارد

پوریا فهری در گفت‌وگو با مرصادنیوز با بیان اینکه موافق راه‌اندازی سامانه شفاف‌سازی است، گفت: بهتر است شفاف‌سازی عمدتاً در هزینه‌های بودجه انجام شود تا مردم از روند پیشرفت پروژه‌ها و نحوه توزیع اعتبارات مطلع شوند. .

وی افزود: در حال حاضر با توجه به طراحی سامانه های مربوط به حقوق و مزایا و اعتبارات در اینترنت، شرایطی برای استقرار سامانه شفاف سازی در شهرداری کرمانشاه فراهم شده که البته باید از جنبه اجتماعی نیز فرهنگ سازی شود. از دید.”

یکی از اعضای شورای شهر کرمانشاه گفت: شورای شهر می تواند در خصوص حقوق و مزایای کارکنان و تخصیص اعتبار برای پروژه ها نیز فضا را برای شفاف سازی فراهم کند.


690ffe71 1e43 4e40 8f88 27e11b2dc873 خبر خاکستری


در حوزه مالی شهرداری کرمانشاه نیز برنامه هایی مانند سامانه شفاف سازی شهرداری کرمان داریم

احسان حیدریان در گفت و گو با مرصادنیوز شفافیت را امری بسیار پسندیده دانست و گفت: در حوزه مالی شهرداری کرمانشاه برنامه هایی مانند سامانه شفاف سازی شهرداری کرمان داریم تا شفافیت مالی در معرض دید همگان باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه افزود: برای شفاف سازی در زمینه حقوق و دستمزد نیروی انسانی باید بانک اطلاعاتی موجود به درستی ساماندهی شود تا کار عجولانه انجام نشود و آثار بدی بعد از رسانه ها ایجاد نشود، چه برای نظام. معترضانی هم به شفافیت کرمان داشتند.

حیدریان با تاکید بر اینکه باید با اطلاعات جامع و دانش قبلی وارد این فضا شویم، گفت: در مجموع شفافیت خوب است و در هر حوزه سلامتی را به مجموعه می دهد.

وی گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط فضای مجازی و دسترسی هایی که وجود دارد هیچ ابهامی وجود ندارد و اشتباهات احتمالی دیده می شود و به سمت اصلاح پیش می رویم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: در خصوص شفاف سازی در امور مالی شهرداری کرمانشاه صحبت هایی شده که امیدواریم اجرایی شود. نحوه کار مرتبط و نحوه اعتبار سنجی برنامه ها صرف خواهد شد.

حیدریان با بیان اینکه ابهامات زیادی در زمینه حقوق و دستمزد وجود ندارد، خاطرنشان کرد: قانون کار حقوق و مزایا را برای کارکنان با عضویت های مختلف تعیین می کند و نه بیشتر.


b67a133b db8c 49dc 802d 7c60fd2e355e خبر خاکستری

وی افزود: شهرداری یک سازمان نیمه متشکل است و از آنجایی که اعتبار و بودجه آن دولتی نیست در جهت درآمدزایی عمل می کند لذا رهبری شهر باید به سمت درآمدهای پایدار حرکت کند.

حیدریان گفت: اکنون شهرداری کرمانشاه به طور متوسط ​​ماهانه 60 میلیارد تن حقوق، مزایا و دستمزد پرداخت می کند که در روزهای قبل از عید با احتساب پاداش و عیدی به 400 میلیارد تن رسید.

وی افزود: شهرداری مجموعه ای عریض و طویل است و افراد زیادی از روزمزد گرفته تا خدمات در آن مشغول به کار هستند.

حیدریان افزود: حرکت به سمت شفافیت منجر به شناسایی فوری آثار و پیامدهای مورد نظر می شود و عموم مردم از فراز و نشیب ها، تغییرات و تغییرات ساختار مالی نظام و همچنین حقوق و مزایای مدیران آگاه می شوند. شفاف باشد.”

وی افزود: به دنبال شفاف سازی، محرمانگی رفع می شود و مردم وظایف خود را به خوبی و درستی انجام می دهند و هیچ ابهامی وجود نخواهد داشت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: اگرچه در برخی موارد شفافیت به بن بست رسیده است اما نتایج آن در مجموع خوب است و به خوبی برای همگان مشخص خواهد شد.


موافق شفافیت علمی و مطابق با اعتبارات و ساختارهای سازمانی هستم

هاشم درویشی در گفتگو با مرصادنیوز با بیان اینکه شفافیت در همه ابعاد کشور خوب است، افزود: شفافیت را نباید محدود به شهرداری کرد، زیرا شهرداری مجموعه ای عریض، طویل و بسیار بزرگ است که قابل مقایسه با برخی ادارات نیست.

وی افزود: در سایر ادارات بخشی از نیروی کار، برخی به صورت قراردادی و برخی به صورت روزانه یا ساعتی خدمات ارائه می دهند، اما شفافیت در شهرداری با حدود پنج تا شش هزار کارمند که برخی از آنها زیرمجموعه شرکت های مختلف هستند. در بخش خصوصی بودند و البته با کمک شهردار قبلی یکی شدند، کار سختی است اما اگر شفاف سازی شود خیلی خوب می شود.

درویشی راه اندازی سامانه شفافیت مشابه آنچه در شهرداری کرمان انجام شد، انبوهی از کارهای خوب است که بسیاری از آنها پنهان مانده است، گفت: در این سامانه لیست افراد دریافت کننده دو حقوق یا حقوق کلان و تخصصی در قالب های مختلف مشخص می شود. قطعات سقوط می کنند، نه بالا می روند.

وی گفت: به نظر من اگر قرار باشد شفافیتی صورت گیرد، با توجه به رتبه، سمت، نگاه ساختاری شهرداری از جمله حقوق دریافتی شهردار و معاونان وی و همچنین عضویت برخی از کارکنان در سازمان های دیگر، می باشد. کار دشواری که باید به صورت سازمانی انجام شود. «این کار باید انجام شود و تا حدودی باید محکم انجام شود، نه اینکه با چند نیرو نشستن توجیه شود.

یکی از اعضای شورای شهر کرمانشاه با اشاره به اینکه مشکل در شهرداری کرمان مشخص نشده است، گفت: من موافق شفافیت علمی هستم نه با پوپولیستی.

درویشی خاطرنشان کرد: شهرداری کرمانشاه با همت شهردار قبلی موفق شد شرکت هایی را که از طریق روابط، مناقصه یا مزایده وارد شهرداری شده و بخشی از شهرداری را در اختیار گرفته بودند را با سازوکارهای خاص خود تجمیع کند. این در حالی است که اکنون برخی از نیروهای خدماتی بدون اضافه کاری می توانند چندین برابر سایرین کار کنند یا نیروهای بازیافت معمولا خدماتی، کارگری، نگهبانی، نظافتچی هستند که از نظر حقوق شهروندی مورد غفلت قرار گرفته اند، پس باید یک علمی و علمی ایجاد کرد. تصویر سازمانی

وی افزود: ایجاد یک سامانه شفاف سازی مانند کرمان کار بدی نیست، اما علمی و عملیاتی نیست، زیرا اگر بخواهیم نیروها را از مدیر، معاون، مدیر کل، مدیر میانی، کارشناس تا نظافتچی و کارگر جدا کنیم. همه آنها نیاز به شمارش و مقایسه دارند. «اگر اینطور باشد، مثلاً افرادی با صلاحیت‌های بالاتر از پست‌های مسئول می‌توانند تابع افراد با صلاحیت‌های پایین‌تر باشند، پس از مزایای مدیریتی پایین می‌آیند و خودشان مستحق آن خواهند بود. .

درویشی بیان کرد: شفافیت خیلی خوب است و رسانه ها باید از کارشناسان دعوت کنند تا از ما بخواهند برای این کار پروژه داشته باشیم، من موافق شفافیت علمی و مطابق با اعتبارات، بودجه و ساختارهای سازمانی هستم.

به گزارش مرصادنیوز، درخواست رسانه ها مبنی بر لزوم شفاف سازی در دستگاه های اجرایی مخالفت ها را برانگیخته و افراد دارای تضاد منافع نمی توانند مانع اجرای این درخواست جمعی شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید