ایجاد 18 هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد استان خراسان رضوی


ساعت: 14:08
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810459

دانشور گفت: در یک سال گذشته 18 هزار فرصت شغلی با پرداخت 500 میلیارد تن تسهیلات برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; سلمان دانشور نایب رئیس کمیته پشتیبانی خراسان رضوی صبح امروز در جمع هیات مدیره تربت حیدری گفت:

وی گفت: بر این اساس از مجموع 700 میلیارد تن سهم خراسان رضوی از وام اشتغالزایی از سوی بانک ها، 500 میلیارد تن برای 15 هزار طرح اشتغال زایی جذب و برای 18 هزار فرصت شغلی ایجاد شد.

دانشور بیان کرد: علیرغم اینکه کمیسیون تلفیق برای سال آینده 30 هزار میلیارد تن شغل برای ایجاد اشتغال برای کل کشور تصویب کرده است، اما نیازمند افزایش دو برابری این میزان اعتبار هستیم.

وی با بیان اینکه 33 هزار و 35 نفر از حمایت شوندگان در خراسان رضوی مستمری دریافت می کنند، گفت: این در حالی است که اگر برای هر نفر حداقل یک میلیون تن در نظر بگیریم این رقم باید 317 میلیارد تن باشد اما در آبان ماه پرداختی داشتیم. 123 میلیارد تومان یعنی 194 میلیارد تومان برای حداقل پرداخت ها کسری داریم.

معاون کمیته پشتیبانی خراسان رضوی با اشاره به راه اندازی سامانه کیو کد استان، افزود: با راه اندازی این سامانه در چند ماه گذشته، 30 سال پیش کمک های مردمی جمع آوری شد و هیچ چالشی برای مشارکت نداریم. به نیازمندان


رؤسای دستگاه های اجرایی به جای بیان مشکلات برای حل آن تلاش کنند

فرماندار تربت حیدری گفت: ما در جامعه مشکلات زیادی داریم و مردم منطقی باید برای حل مشکلات فکر کنند و راه حلی را پیشنهاد کنند نه اینکه فقط بیان کنند چرا که مردم همه این مشکلات و سختی ها را می بینند و می دانند.

علی اکبر کیپور افزود: امام راحل الگویی جدید در دنیا مطرح کردند که بسیاری از علمای امروزی نتوانستند این ابتکار را به دست بگیرند و ثمره این الگو به شکل گیری نظام اسلامی انجامید و امروز اگر نقصی در عملکرد مدیریتی وجود داشته باشد، به مردم برمی گردد، هرکس باید در حوزه کاری خود مشکلات را حل کند.

وی گفت: با اشاره به اینکه اختیار نداریم یا احساسات و توانایی ها برای یک مدیر مناسب نیست باید بتوانیم در درون خود هزینه کنیم که مدیریت جهادی را می طلبد که هم فکر و هم عمل می خواهد.

حیدری فرماندار تربت افزود: کار جهادی زمانی معنا پیدا می کند که در صدد رفع مشکل باشیم، بنابراین این دولت زمانی خاص است که مشکلاتی وجود داشته باشد.

کیپور خاطرنشان کرد: باید زیرسیستم را داشته باشیم و کاتیم را مدیریت کنیم و بعد مشکل مردم را حل کنیم و آن تسلط و کنترل شرایط یک مدیر است که انتظار می رود در ادارات اعمال شود.


در دوز سوم تزریق ما کمتر از میانگین کشوری هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: در حالی که متوسط ​​تزریق نوبت سوم واکسیناسیون کشوری 33 درصد است اما متاسفانه در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه این درصد 24 درصد و در از سوی دیگر، درصد زیر 50 درصد بود.

دکتر حسین ابراهیمی پور گفت: در حال حاضر 70 نفر به دلیل بیماری عروق کرونر قلب بستری هستند که از این تعداد 36 نفر در 18 دی ماه و مابقی در بیمارستان رازی بستری شدند، ضمن اینکه ظرفیت تخت های بیمارستانی برای تاج تخت 350 تخت و داروی مورد نیاز در انبارها موجود است.

وی با اشاره به اینکه طی یک هفته گذشته 6 نفر فوت کرده اند، افزود: تست سه نفر از این افراد مثبت اعلام شده است، لذا از همه مردم تقاضا داریم که برای هر سه نوبت نوبت سوم واکسن را حداقل تا میانگین شهری تزریق کنند. 70 درصد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید