ایران؛ موضوع گفتگوی صهیونیست ها با نماینده رسمی اتریش در تل آویو

گفته می شود در این دیدار دو کشور قراردادهای همکاری در زمینه های امنیتی، اپیدمی کووید 19، گردشگری و موارد دیگر امضا کردند.

بر اساس گزارش ها، این دو مقام سیاسی ابتدا به صورت خصوصی با یکدیگر دیدار کردند و سپس در نشست گسترده تری در تل آویو با حضور سایر مقامات و وزرای کابینه گفتگوها ادامه یافت.

همچنین امضای توافقنامه مشارکت راهبردی جامع در زمینه امنیت، مسائل سایبری، بحران آب و هوا، تجارت و سایر موضوعات از جمله مواردی بود که در این دیدار و گفتگو بین سران رژیم صهیونیستی و اتریش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این گزارش همچنین چالش‌های امنیتی و مسائل منطقه‌ای به‌ویژه ایران از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث در سفر هیئت سیاسی اتریش به تل‌آویو بود.

بر اساس بیانیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی، یایر لاپید در جریان مذاکرات هیئت های دو کشور از هرگونه توافق با ایران و تداوم برنامه هسته ای ابراز نگرانی کرد.

علاوه بر این، دو طرف در مورد جنگ در اوکراین نیز گفتگو کردند و همزمان خواستار توقف جنگ در اوکراین شدند.

بحث ایران و توافق هسته ای از سوی هیئت های سیاسی رژیم صهیونیستی با اتریش در حالی مطرح شد که اتریش بارها حمایت خود را از بازگشت به توافق هسته ای با ایران اعلام کرده و قاطعانه با بازگشت به توافق به تل آویو و مقامات این کشور مخالف است. این رژیم با ایران هسته ای هستند.

دیدگاهتان را بنویسید