ایرانی ها باید به داوران بین المللی خود افتخار کنند/ حمایت تصویری در فوتسال موفق بوده است


ساعت: 14:40
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877327

رئیس کمیسیون داوران فوتسال فیفا گفت: انتظار داشتم یک داور اروپایی فینال جام جهانی فوتسال را قضاوت کند اما این اتفاق نیفتاد و داور ایرانی حکم داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پدرو گالان در حاشیه سمینار آموزشی مسئولان امنیتی باشگاه های لیگ برتر گفت: بسیار خوشحالم که در ایران هستم. ایران دومین کشور من است و من به فوتسال ایران اعتقاد دارم. در آخرین جام جهانی لیتوانی دوباره سطح فوتسال ایران را دیدم و بسیار مهم است که ایرانی ها معلمان، داوران و سرپرستان خود را طوری تربیت کنند که بتوانند به صورت تیمی عمل کنند. فیفا با برگزاری این کلاس ها به توسعه داوری کمک می کند و فدراسیون ها برای انجام این کار در کشور خود و بهبود سرپرستان و داوران خود هزینه می کنند.

وی ادامه داد: در مورد سطح داوری در ایران باید بگویم که باید به داوران بین المللی خود افتخار کنید زیرا در جام جهانی گذشته برای اولین بار در تاریخ جهان یک داور بین المللی زن از ایران که آقای .باید بگم به ایران حسودی میکنم با اینکه اسپانیایی هستم توقع داشتم یک داور اروپایی فینال رو قضاوت کنه که نشد و داور ایرانی حکم داد در واقع در فوتبال و فوتسال امروز همه باید استفاده کنند. بهبود ورزش، و VAR چیزی است که به بهبود فوتبال و فوتسال کمک می کند. این مهم است که در مورد بازی خود صادق باشیم. در جام جهانی فوتبال سال گذشته، فیفا سعی کرد از VAR استفاده کند که پشتیبانی ویدیویی نامیده می شود و نتیجه بسیار موفقیت آمیز بود. بازخورد ما دریافتی از مربیان و بازیکنان این بود که این حمایت تصویری به خوبی کار می کند و قطعا در فوتسال باقی خواهد ماند.

رئیس کمیسیون داوران فوتسال فیفا در پاسخ به سوالی درباره نظر هواداران فوتبال اسپانیا درباره داور فوتبال این کشور آنتونیو متئو لائوس گفت: رویکرد در اسپانیا متفاوت است و نوع داوری این داور نیز متفاوت است. باشگاه ها دوست دارند چه داوری بازی شان را قضاوت کنند، همه می گویند این داور باید برای ما قضاوت کند و سبک داوری این داور را دوست دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید