ایران اعتراض خود به حذف پست های زنان از وزارت امور خارجه را پیگیری می کند


ساعت: 11:24
تاریخ انتشار: 1301/09/30
کد خبر: 1919157

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه ایران به اعتراض خود به حذف زنان از کمیسیون از طریق وزارت امور خارجه ادامه خواهد داد و حقوق قانونی آنان را مطالبه می کند، گفت: به خاطر حقوق زنان نباید حقوق زنان را زیر پا بگذارند. حقوق و زنان محروم کردن جهان از شنیدن صدای زنان ایرانی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در جمع خبرنگاران درباره حذف ایران از کمیسیون سازمان ملل متحد برای وضعیت زنان، گفت: ایران یک کشور است. عضو کمیسیون وضعیت زنان در کمتر از 9 ماه رأی داده شد که این موضوع با 43 رأی از 54 رأی انجام شد و متأسفانه ایران با فضاسازی و تحرکات رسانه ای و ایجاد رویه غلطی حذف شد. مشترک در سازمان ملل، توسط ایالات متحده و همتایان آن و همکاری برخی کشورهای دیگر.

وی گفت: این در حالی است که موارد مشابه و اعتراضات در کشورهای دیگر بسیار زیاد بوده و تاکنون چنین پیشنهادی ارائه نشده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: این نگرانی برای سازمان ملل و سازمان های حقوق بشری است که با اعمال نادرست و بدعت های آمریکا و برخی کشورهای اروپایی بسیاری از حقوق بشر و زنان را زیر پا می گذارند.

هزالی افزود: رایزنی با وزارت امور خارجه، دیدار با سفرا، ارسال نامه به اعضا، گفت و گو با برخی از مسئولان ذیربط در مجامع بین المللی برای روشن شدن و نشان دادن حرکت غیرقانونی انجام شده و تمام تلاش ها در این راستا از طریق دولت در حال انجام است. .بوده است

وی افزود: شرکت‌ها، NGOها و بخش‌های خصوصی مرتبط با زنان نیز اعتراضات خود را اعلام کردند، اما متأسفانه اقدامات مؤثری آنطور که باید انجام نشد. برای حضور در جلسه درخواست ویزا داشتیم اما به درخواست ایران و هیات ایرانی پاسخی داده نشد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه ایران به اعتراض خود نسبت به حذف زنان از کمیسیون از طریق وزارت امور خارجه ادامه خواهد داد و حقوق قانونی آنان را مطالبه می کند، گفت: به خاطر حقوق زنان نباید حقوق زنان را زیر پا بگذارند. حقوق و حقوق زنان محروم كردن جهان از شنيدن صداي زنان ايراني و نيز درميان گذاشتن مشكلات زنان ايراني با جهان و پاسخگويي به شبهات، دروغ ها و تهمت هايي كه به زنان ايراني زده مي شود.

هزالی درباره احتمال افزایش بودجه فرهنگی برای اشتغال زنان، خاطرنشان کرد: بحمدالله در بودجه سال آینده نگاه خوبی به زنان و خانواده داریم. خطاب به زنان با شرایط خاص، زنان سرپرست خانوار و سوء استفاده کنندگان در بودجه مقرر شد. متوجه شد و بزرگ شد.

دیدگاهتان را بنویسید