ایران با فاجعه کرسنت درآمد فلر را کاهش داد


ساعت: 09:55
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843008

این کارشناس انرژی گفت: با فاجعه کرسنت، راه ایران به سمت درآمدهای بالا توسط فلر بسته شد و سال ها کشور عقب ماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن مرادی کارشناس انرژی در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز به تشریح فعالیت های فرهنگی دولت های مختلف که باید در افق 1404 در حوزه انرژی اجرایی شود، گفت: اما در دولت احمدی نژاد و روحانی، ما با تحریم‌ها مواجه بودیم و سیاست‌های تحریمی بر اقتصاد ما فشار آورده و مشکلات زیادی را بر ایران تحمیل کرده است.

وی افزود: زمینه برای رفع تحریم ها و مذاکره در دولت سیزدهم وجود دارد و بر این اساس شرکای ایران علاقمند به همکاری با کشورمان در حوزه انرژی و سایر حوزه ها هستند و این اهداف محقق نمی شود مگر اینکه دولت تصمیم بگیرد. برای سازماندهی انرژی.» و برای اعلام برنامه های جدید.

کارشناس انرژی صادرات گاز به همسایگان گفت: امیدوار بودیم خط لوله صلح به هند و پاکستان بخشی از مشکلات صادرات گاز ما را حل کند، اما دو کشور رحم نکردند. اما ما به تعهدات خود برای رساندن خط لوله به مرز عمل کرده ایم. به همین دلیل آنها هیچ علاقه ای به گاز ایران نشان نداده اند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: در این راستا باید به شرکای انرژی خود سود ارائه دهیم و در این صورت این کریدور نقطه قوت ما خواهد شد، بنابراین دولت سیزدهم باید در حوزه انرژی هوشمندانه کار کند.

استاد دانشگاه تهران یادآور شد: باید با افزایش همکاری ها با کشورهای منطقه به فکر پیشرفت انرژی خود باشیم و روسیه گزینه بسیار خوبی برای همکاری های دوجانبه در حوزه انرژی و دولت های گذشته به ویژه دولت تدبیر و امید است. «دولت اشتباهات را تکرار نکند.

مرادی تصریح کرد: دولت سیزدهم باید به دنبال فرصت باشد، چون کارهای ناتمام زیادی در حوزه انرژی داریم که باید تکمیل شود، قرارداد کرسنت فاجعه ای بود که ایران را سال ها به عقب برد و درآمد زیادی از فلر گرفت. مسیر از ایران . .

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم در حوزه پتروشیمی فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری در کشورهای خارجی دارد و در زمینه خط لوله گاز نیز می توانیم با کشورهای اروپایی تعامل داشته باشیم و قطعا این کشورها به فکر اروپا در خط لوله گاز ایران خواهند بود.

حسن مرادی گفت: بنابراین ایران با وجود تحریم ها فرصت های بسیار خوبی دارد و نباید این فرصت ها به راحتی از بین برود.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید