در نهایت نمایندگان مجلس پرونده کرسنت را پیگیری کردند

ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797118

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به قوه قضائیه سرانجام پرونده کرسنت را پیگیری کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ 24 نماینده مجلس در نامه ای به رئیس قوه قضائیه در رابطه با پرونده کرسنت خواستار پیگیری اظهارات قبلی 260 نفر از نمایندگان و برخورد با مفاسد بزرگ کرسنت شدند.

متن نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

حضرت خجت الاسلام والمسلمین جناب آقای محسنی اجایی
رئیس محترم قوه قضائیه
سلام

در پی نامه اخیر 260 نماینده مبنی بر لزوم برخورد با فساد در قرارداد مفتضح کرسنت، به دلیل برخی نگرانی ها به نکات زیر اشاره می شود:

1- با انعقاد قرارداد مربوط به کرسنت، خیانت تاریخی به کشور انجام شد و ده ها میلیارد دلار (صدها هزار میلیارد دلار) خسارت به کشور به دلیل فساد برخی و فریبکاری به کشور وارد شد. دیگران و فریب دیگران .

از سه گروه فاسدی که در انعقاد و تثبیت معاهده قبل و بعد از آن نقش داشتند، انتظار می رفت جز فساد کاری انجام ندهند و کلاهبردارانی که در واقع در فساد شریک بودند و در بیست سال گذشته با دل واقعیت و عدم دقت، ضابطان قضایی و امنیت کشور در تعقیب و رسیدگی به فساد در این پرونده دچار انحراف و مردد شده اند و هیچ توقعی جز کاری که انجام دادند وجود نداشت. اما اکنون که حقایق آشکار شده است، مشخص شده است که قرارداد کرسنت (25 اردیبهشت 1380) قرارداد 40 تا 60 میلیارد دلاری شرکت ملی نفت ایران و شرکت پترو ایران (در سال 1379) را به حالت تعلیق درآورده است. محاسبات مختلف) متعلق به گاز میدان سلمان است که ایران توسط اماراتی‌ها غارت شده است و از طرفی شرکت ملی نفت ایران نیز بابت همان گازی که گرفته‌اند میلیاردها دلار غرامت محکوم شده است و وجود دارد. دلیلی برای تاخیر وجود ندارد

2- آنچه تاکنون باعث عدم افشای خیانت ها و فسادها و بی تدبیری ها در افکار عمومی شده است، اولاً پنهان کاری! در قرارداد آمده است که با اصرار پیمانکاران در قرارداد گنجانده شده است و ثانیاً باید از تأثیر این موارد در امور خارجی جلوگیری می شد. بدون شک پایان پرونده کرسنت در محاکم و دادگاه های خارجی سرآغازی برای پمپاژ اطلاعات این پرونده در دادگاه افکار عمومی خواهد بود که تهیه درخواست های ملت از مسئولان مربوطه را به ویژه با کندی ظاهری دشوار می کند. از کشور فرار کنند و دست اندرکاران این پرونده برای آرام کردن افکار عمومی و رفع اتهام با زیردستان برخورد خواهند کرد.»

3- هیچ انسان خداترس و عادلی مدعی نیست که یک مدیر بی گناه به خاطر پیروزی شرکت ملی نفت ایران در یک پرونده خارجی محاکمه شود، اما خواسته کسانی که با وجود محرمانه بودن قراردادها از این موضوع مطلع شدند این بود. و قوه قضائیه هستند. صرف نظر از روند رسیدگی به پرونده خارجی، به عنوان تعهد ذاتی آن به فساد واقعی که پیرامون این معاهده گسترده است و قبلاً ده ها میلیارد دلار (صدها هزار میلیارد) خسارت مستقیم و غیرمستقیم به ملت وارد کرده است. برای جبران گذشته غیرقابل دفاع

البته اگر قوه قضائیه در آن مقطع بر حسب وظیفه ذاتی خود این قرارداد فساد را باطل کند و حداقل با تعداد زیادی از متهمان این پرونده برخورد کند، احتمال دارد شرکت ملی نفت ایران نیز محکوم شود. در دادگاه ها و دادگاه های خارجی غرامت پرداخت شده است.

4- بر اساس اطلاعات دریافتی، علاوه بر کاستی‌هایی که در حوزه داخلی مدیریت پرونده کرسنت در شوراها و دادگاه‌های داوری خارجی وجود داشت، بررسی و به‌شدت مشکوک بودن مدیرعامل کرسنت بریتانیایی در ایران نیز مورد بررسی قرار گرفت. فساد و رانت خواری کار خود را در خارج از کشور انجام داده و از همه اهرم ها برای تأثیرگذاری بر داوری استفاده کرده است، تا جایی که تعدادی از کارشناسان معتقدند این پرونده از ابتدا تا انتهای دو کشور نیست، بلکه ناشی از فساد برخی از کشورهاست. عناصر کلیدی دخیل در نقد قرارداد و مدیریت پرونده و قرار دادن آنها در خدمت کرسنت در عمل.

رئیس محترم قوه قضائیه!

جناب عالی با تجربه چندین ساله خود در قضاوت و مدیریت، به خوبی می دانید که شرکت کرسنت تلاش کرده است تا این قرارداد را برای غارت گاز ایران و تخلیه میدان مشترک (70 درصد آن متعلق به ایران) منعقد کند. همکاری همه جانبه وزیر وقت نفت و همکاری جمعی مدیران نفتی داخلی و با رشوه دادن به ده ها نفر در داخل کشور امکان پذیر نیست.

متأسفانه برخی از همان افرادی که در انعقاد قرارداد نقش اساسی داشتند، طی بیست سال گذشته زمینه را برای ادامه غارت گاز ایران و محکومیت ایران در هیئت ها و دادگاه های خارجی فراهم کرده اند.

جناب حجت الاسلام والمسلمین محسنی ایجی!

رشوه دادن به ده ها نفر و آلوده کردن سه گروه از مدیران و افراد ذی نفوذ در داخل را نمی توان جرم عادی و سازمان نیافته تلقی کرد و محرومیت جمهوری اسلامی ایران از تولید و صادرات گاز برای مدت بیست سال را نمی توان شکست و اقتصادی تلقی نکرد. سیستم.

5- در این شرایط سخت اقتصادی و معیشتی که بخش قابل توجهی از مردم نیازمند یارانه های ناچیز چند ده هزار تومانی هستند، قوه قضاییه مستحق هزاران صفحه سند ارائه شده توسط نهادهای امنیتی و نظارتی برای توجیه جرایم سازمان یافته است. تحولی اساسی در روند رسیدگی به این پرونده ایجاد کردند و با جلب و دستگیری قرارداد کرسنت و صدور رای قانونی برای تامین مصالح ملت ایران و جلوگیری از انعقاد خدای ناکرده مهر کفاره فساد در رأس سازمان. دستگاه قضایی ایران در این برهه حساس فریب خورده باشد.

درود بر شما و خداوند شما را بیامرزد
اسامی امضا کنندگان:

1 الیاس ناداران
2. نصرلا پیمان فر
3. ملک الشریعه نیاسر
4. نجوم
5. داروپزشکی
6. روحولا یک آزاداندیش است
7. محسن پیرهادی
8. محمدصالح جوکار
9. حسینعلی حاجی دلیگانی
10. سید شمس الدین حسینی
11. ابراهیم رضایی
12. علیرضا سلیمی
13. اقبال شاکری
14. شسن شجاعی
15. احمد امیرآبادی فراهانی
116. مصطفی طاهری
17. ابوالفضل امویی
18. محمد حسین فرهنگی
19. علی اکبر کریمی
20. مجتبی توانگر
21. محمدرضا پوابراهیمی
22. مرتضی آقاتهرانی
23. سیدمحمود نبویان
24. روجولا نجابت

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید