نامه نمایندگان مجلس به محسنیه اژه ای برای برخورد قاطع با متخلفان عهدنامه کرسنت

ساعت: 12:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1785096

253 نماینده مجلس در نامه ای به رئیس قوه قضائیه خواستار سرکوب متخلفان قرارداد مخرب کرسنت شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسنی اجایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس قوه قضائیه با اشاره به فساد قرارداد گاز کرسنت در دولت اصلاحات و ضرر آن به کشور، از قوه قضائیه خواستار رسیدگی به این پرونده و برخورد با متخلفان شدند. .

در این نامه که در زمان قرائت در صحن مجلس به امضای 253 نماینده رسیده است، آمده است:

“نام خدا

جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین آقای محسنی اجایی

رئیس محترم قوه قضائیه

سلام

با احترام، طبق اعلام نهادهای رسمی جمهوری اسلامی ایران، قرارداد کرسنت بر اساس فساد گسترده بین شرکت نامعتبر کرسنت و برخی از کارکنان نفتی و غیرنفتی ایرانی منعقد شد. این قرارداد که از ابتدا به دلیل آشکار بودن اثر فساد و عدم صدور مجوزهای مربوطه باطل بود، باعث شد تا قرارداد قبلی بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت پترو ایران برای انتقال گاز از میدان سلمان به عسلویه اجرایی شود. و جمهوری اسلامی ایران از تولید گاز از میدان مشترک محروم می شوند دوم اینکه شرکت های اماراتی طی 20 سال گذشته میلیاردها دلار گاز ایران را از میدان مشترک به امارات منتقل کرده اند.

متأسفانه کسانی که در تنظیم قرارداد نقش مفسده داشتند، با برخی اقدامات و عدم حمایت کافی، با رأی منفی دیوان داوری خسارتی به کشور وارد کردند.

با وجود واگذاری سهم ایران از گاز امارات، متأسفانه شرکت کرسنت شکایت کرد و شرکت ملی نفت ایران در سال 1393 به نقض عهدنامه محکوم شد و اخیراً به پرداخت خسارت تا پایان دولت دوازدهم محکوم شد.

با توجه به اینکه مبانی و ارکان این معاهده مبتنی بر فساد گسترده است و علیرغم رأی ضعیف دادگاه در سال 1391 تاکنون اقدام مؤثری از سوی قوه قضائیه برای برخورد با رشوه‌گیران و رشوه‌گیران و افراد کلیدی مؤثر در انعقاد قرارداد صورت نگرفته است. قرارداد باطل مذکور..

به همین دلیل است که شما حق دارید دستور دهید در اسرع وقت قاطعانه و قانونی با همه متهمان فساد و همه کسانی که با انعقاد این توافقنامه به صورت شبکه ای، نظام صادرات ایران را زیر پا گذاشته و لطمه بزرگی به منافع و مصالح کشور وارد کرده اند، برخورد کنید. آبروی مردم ایران

درود بر شما و خداوند شما را بیامرزد و برکت دهد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی »

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید