ایران بیش از 30 محموله کمک های بشردوستانه به افغانستان ارائه کرده است


ساعت: 09:53
تاریخ انتشار: 1401/01/12
کد خبر: 1818821

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: ایران در چند ماه گذشته بیش از 30 محموله کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان ارائه کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کنفرانس بین المللی فراخوان و جمع آوری کمک های بشردوستانه برای افغانستان به میزبانی سازمان ملل متحد و سه کشور آلمان، بریتانیا و قطر روز پنج شنبه (3 آوریل) برگزار شد.

مجید تهته روانچی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: «وضعیت بشردوستانه در افغانستان همچنان رو به وخامت است و کشور در حال حاضر با چالش‌ها، فرصت‌ها، بیم‌ها و امیدهای بزرگی مواجه است».

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: انتظار می رود در شرایط سخت کنونی جامعه جهانی در کمک به مردم افغانستان برای غلبه بر چالش ها، استفاده از فرصت ها، غلبه بر ترس ها و افزایش امید به آینده ای روشن مشارکت داشته باشد.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور همسایه در کنار مردم افغانستان ایستاده و از ظرفیت و امکانات خود برای غلبه بر چالش هایی که در چهار دهه گذشته با آن دست به گریبان بوده است استفاده می کند.

ته روانچی گفت: ایران میلیون ها پناهنده را پذیرفته است که متاسفانه در 40 سال اخیر کمترین کمک های بین المللی را دریافت کرده اند.

وی گفت: ایران در چند ماه گذشته بیش از 30 محموله کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان ارائه کرده است. این تنها یک نمونه از کمک های ایران به مردم افغانستان کم و بیش به تنهایی است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت که حمایت مالی جامعه جهانی برای کمک به افغانستان برای غلبه بر وضعیت دشوار کنونی حیاتی است.

وی تاکید کرد که تصرف دارایی های مسدود شده متعلق به مردم افغانستان غیرقانونی است. آزادسازی فوری و بدون قید و شرط همه این دارایی ها ضروری است.

ته روانچی ادامه داد: علاوه بر این، امید به آینده باید در بین مردم این کشور به ویژه نسل جوان که در آینده رهبری افغانستان را بر عهده خواهند داشت، تضمین شود. این امر میسر نخواهد بود مگر با تشکیل یک حکومت فراگیر و توجه کافی به ساختار سیاسی و اجتماعی افغانستان که می تواند شامل افراد از همه اقشار اعم از قومیت ها، مردان، زنان و جوانان باشد.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد بر اراده و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با جامعه جهانی برای کمک به مردم افغانستان برای غلبه بر چالش‌های کنونی تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید