ایران از سیاسی شدن کمک های بشردوستانه به سوریه انتقاد کرده است


ساعت: 19:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1856343

مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در دیدار با فرستاده ویژه پوتین، تجاوزات اخیر اسرائیل به فرودگاه دمشق را محکوم کرد و از غرب به ویژه آمریکا به دلیل سیاسی کردن کمک های بشردوستانه به مردم سوریه انتقاد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در اولین روز از هجدهمین دور اجلاس بین المللی آستانه در قزاقستان، هیئت جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی علی عسگر حاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی با هیئت روسی دیدار و گفتگو کرد. تحولات سیاسی و میدانی در معاهده سوریه.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه با اشاره به تحولات اخیر بین المللی و تاثیر آن بر سوریه، بر اهمیت و اراده مشترک کشورهایی که روند آستانه را برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه تضمین می کنند، تاکید کرد.

وی تهاجم اخیر اسرائیل به فرودگاه دمشق را که خسارات سنگینی را به همراه داشت و توقف عملیات ها را به شدت محکوم کرد و از ادامه حملات اسرائیل که به زیرساخت های شهری سوریه آسیب می رساند ابراز نگرانی کرد.

علی عسگر کاجی با انتقاد از رفتار کشورهای غربی به ویژه آمریکایی ها در سیاسی کردن کمک های بشردوستانه خواستار اجرای آن بدون هیچ گونه رفتار تبعیض آمیز در این زمینه شد.

الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه نیز از گسترش همکاری های دوجانبه در این زمینه استقبال کرد و بر مواضع مشترک ایران و روسیه در سوریه تاکید کرد.

وی با انتقاد از رویکرد غرب در اجرای توافقات و قطعنامه های اتخاذ شده به ویژه قطعنامه 2585، بر لزوم بازنگری غرب در مواضع و سیاست های خود و سیاسی نکردن کمک های بشردوستانه به سوریه تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف بر اهمیت اجرای تمامی توافقات در روند آستانه از جمله احترام به تمامیت ارضی، وحدت و حاکمیت ملی سوریه تاکید کردند.

در این دیدار هیئت های عراقی و لبنانی نیز به طور جداگانه با هیئت ایرانی دیدار و درباره سوریه و منطقه گفتگو کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید