ایران حملات هوایی به مناطق مسکونی در یمن را محکوم کرد

ساعت: 14:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802479

سخنگوی وزارت امور خارجه حملات هوایی اخیر ائتلاف متجاوزان به مناطق مسکونی و غیرنظامی یمن را که منجر به تخریب، کشته و زخمی شدن ده ها تن از مردم بیگناه شد، محکوم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید حاطب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تسلیت و ابراز همدردی با بازماندگان، حملات هوایی اخیر ائتلاف متجاوزان به مناطق مسکونی و غیرنظامی یمن را که منجر به تخریب، کشته و زخمی شدن ده ها تن از مردم بیگناه شد، محکوم کرد. تداوم حملات نظامی ائتلاف علیه یمن با سکوت و بی تفاوتی جامعه جهانی، فروش سلاح بدون کنترل به متجاوزان، اتخاذ رویکرد شما مغرضانه هستید و استانداردهای دوگانه در تاسیسات بین المللی در برابر تجاوز جنسی زلمانه هفت سال علیه مردم یمن، این امر مسیر صلح عادلانه را در این کشور دشوارتر کرده است.

وی تاکید کرد: کشورهای حامی تسلیحات نیروهای متجاوز در یمن که با در اختیار گذاشتن بمب و سلاح های کشتار جمعی باعث کشتار و مرگ زنان و کودکان یمنی شده اند، در این جنایات شریک هستند و باید متقابل باشند. مردم جهان و مردم یمن باید پاسخگو باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان محاصره و بمباران مردم یمن، نبود عزم جدی برای دستیابی به پیشرفت سیاسی در حل بحران یمن و اصرار بر رویکرد نظامی مخرب، منجر به نابودی کشور بزرگ یمن شده است. بی ثباتی در منطقه

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید