ایران رسماً به عضویت سازمان شانگهای درآمد

ایران رسماً به عضویت سازمان شانگهای درآمد

عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای امروز اعلام شد.

; بیست و سومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای امروز در قالب ویدئو کنفرانس به میزبانی هند آغاز شد.

نارندرا مودی نخست وزیر هند در سخنرانی افتتاحیه خود با اشاره به برخی چالش های مشترک پیش روی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، تروریسم را تهدیدی مشترک برای همه این کشورها دانست و گفت: تروریسم تهدیدی برای صلح منطقه و جهان است و ما باید برای مقابله با تروریسم، مبارزه کردن

وی گفت: نگرانی ها و انتظارات هند در رابطه با موضوع افغانستان مشابه نگرانی ها و انتظارات سایر کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در این زمینه است.

نارندرا مودی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: برخی کشورها از تروریسم فرامرزی به عنوان ابزاری برای سیاست های خود استفاده می کنند و به آنها کمک می کنند. از جمله این اقدامات برای پنهان کردن تروریست ها در قلمرو خود، سازمان همکاری شانگهای نباید نسبت به رفتار این کشورها بی تفاوت بماند، کشورهای سازمان همکاری شانگهای باید تروریسم فرامرزی را محکوم کنند و نباید استانداردهای دوگانه در مورد تروریسم وجود داشته باشد.

مودی گفت که هند از هر پیشنهادی برای اصلاح و نوسازی در سازمان همکاری شانگهای حمایت می کند.

مودی تصریح کرد: ما سازمان همکاری شانگهای را به عنوان یک همسایه نمی بینیم بلکه به عنوان یک خانواده بزرگ می بینیم. امنیت، توسعه اقتصادی، اتصال، یکپارچگی، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی و حفاظت از محیط زیست ستون های چشم انداز ما برای سازمان همکاری شانگهای است.

پوتین: الحاق رسمی ایران به سازمان همکاری شانگهای ظرفیت این سازمان را افزایش می دهد

رئیس جمهور روسیه در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای گفت: عضویت کامل ایران در شانگهای را به جمهوری اسلامی ایران و آقای رئیسی تبریک می گویم. روسیه همواره از پیوستن رسمی ایران و بلاروس به سازمان همکاری شانگهای استقبال کرده است. الحاق رسمی ایران به این سازمان می تواند ظرفیت جدیدی به این سازمان بیافزاید.

رئیس جمهوری چین: امروز از ایران به عنوان عضو رسمی شانگهای استقبال خواهیم کرد

شی جین پینگ در نشست سران سازمان شانگهای که به صورت ویدئو کنفرانسی توسط دهلی نو آغاز شد، گفت: ما به عنوان یک عضو رسمی از ایران استقبال خواهیم کرد، به این کشور تبریک می گوییم.

دیدگاهتان را بنویسید