ایران همواره حامی مقاومت فلسطین بوده است


ساعت: 05:20
تاریخ انتشار: 1401 1401
کد خبر: 1843554

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین به مناسبت رحلت امام خمینی (ره) گفت: ایران همواره حامی مقاومت فلسطین بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فلسطین، همزمان با رحلت حضرت امام خمینی (ره)، زیاد النهاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی به مناسبت رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی تاکید کرد که نظام اسلامی جمهوری ایران همواره پشتیبان مقاومت ملت بوده است. اینجا فلسطین بود.

زیاد العلم گفت: انقلاب اسلامی ایران معادلات منطقه را تغییر داده و به ملت‌های منطقه به‌ویژه ملت فلسطین و مقاومت، جسارت بیشتری برای مقابله با سیاست آمریکا و دشمن مرکزی امت اسلامی و عربی اشغالگر رژیم صهیونیستی داده است. علی افزود: “و مقاومت کنید.”

به گفته دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، ملت فلسطین و مقاومت امروز به برکت رشادت ها و حمایت های مادی خود از جمهوری اسلامی ایران، توانسته اند در مقابل رژیم اشغالگر و مطالبات توسعه طلبانه آن بایستند و با آن مقابله کنند. در همه جای فلسطین اعتصاب خواهد کرد.

امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه ای به مسئله فلسطین داشت. امام خمینی در بحبوحه اقتدار رژیم ستم شاهی رابطه پنهان شاه و رژیم اسرائیل را آشکار کرد و به طور جدی و پیگیر مقابله با تهدید اسرائیل برای جهان اسلام را پیگیری کرد.

افشای روابط پنهانی و آشکار شاه با اسرائیل و مخالفت وی با حمایت بی دریغ شاه از دشمن مشترک مسلمانان یکی از انگیزه های قیام امام خمینی بود که در آن فرمودند: «او به اسرائیل کمک می کند». من همیشه در مقالاتم گفته ام که شاه از آغاز اسرائیل با او کار کرده است و زمانی که جنگ بین اسرائیل و مسلمانان به اوج خود رسید، شاه به غصب نفت مسلمانان و دادن آن به اسرائیل ادامه داد و این خودش به خودی خود. این یکی از دلایل مخالفت من با شاه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید