نام تهتی همواره در تاریخ یادآور افسانه سرزمین ایران بوده است

ساعت: 09:12
تاریخ انتشار: 1301/10/17
کد خبر: 1922206

پیام وزیر ورزش و جوانان به مناسبت سالگرد درگذشت جهان پهلوان تهتی؛

وزیر ورزش و جوانان در پیامی سالگرد درگذشت جهان پهلوان گلمرضا تهتی را گرامی داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، متن پیام سیدحمید سجادی در حمایت از سنت پهلوی و پنجاه و پنجمین سالگرد درگذشت غلامرضا تهتی به شرح زیر است:

“به نام خدا

در 26 آذر در تقویم رسمی، برای پنجاه و پنجمین سال، نام معروف جهان پهلوان تهتی در جامعه طنین انداز می شود. نامی که همواره یادآور اسطوره کشتی ایران بوده و بیانگر اهمیت حفظ ارزش های اخلاقی و آرمان جوانمردی در مسابقات رقابتی است.

جهان پهلوان گلمرضا تهتی در کنار دوران قهرمانی پرشکوه خود دوران موثر زیستی فرهنگی و اجتماعی را سپری کرد، به طوری که علاوه بر افتخارات کم نظیر در عرصه قهرمانی که از او کشتی گیر بی نظیری با مدال های متعدد ساخت و همچنان یکی از معدود سه المپیکی محسوب می شود. مدال آوران ایران، او تبدیل به یک مبارز برازنده شد.برای مردمی که بیش از نیم قرن است او را فراموش نکرده اند.

در روز هفدهم دی ماه، بار دیگر از «آگاتختی» به عنوان یکی از اسطوره های ورزش تجلیل می کنیم تا تاکید کنیم که باید راه پهلوانی را در همه ابعاد پیمود و ارزش های اخلاقی را با این رویکرد که محیط ورزشی موجب تعالی و رشد می شود، در اولویت قرار دهیم. از فضایل اخلاق و ویژگی های قهرمان ورزشی در جامعه».

دیدگاهتان را بنویسید