ایران و بلاروس ظرفیت قابل توجهی برای توسعه تعامل دارند


ساعت: 11:18
تاریخ انتشار: 09/02/1401
کد خبر: 1913135

رئیس جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم های سخت و بی سابقه در همه زمینه ها از جمله در حوزه اقتصادی پیشرفت چشمگیری داشته است، گفت: امروز ایران و بلاروس ظرفیت های متنوع و قابل توجهی برای توسعه تعامل با یکدیگر دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه در دیدار رومن گلاوچنکو نخست وزیر بلاروس با بیان اینکه روابط دو کشور همواره دوستانه بوده و در دیدارهای اخیر سران دو کشور گسترش همکاری های دوجانبه را مورد توجه قرار داده است. وی گفت: توسعه و تحکیم روابط کشورهایی که به دلیل تلاش برای حفظ استقلال خود در معرض تحریم های شدید قرار گرفته اند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم های سخت و بی سابقه در همه زمینه ها از جمله در حوزه اقتصادی پیشرفت چشمگیری داشته است، افزود: امروز ایران و بلاروس ظرفیت های متنوع و قابل توجهی برای توسعه تعامل با یکدیگر دارند.

رئیسی تصریح کرد: اراده جدی سران دو کشور برای ارتقای سطح روابط فیمابین می تواند موانع احتمالی بر سر راه گسترش تعاملات را برطرف کند.

رومن گلاوچنکو نخست وزیر بلاروس در این دیدار با بیان اینکه رویکرد جمهوری اسلامی ایران برای تقویت تعاملات منطقه ای چشم انداز جدیدی را برای ارتقای سطح روابط دو کشور ایجاد کرده است، اظهار داشت: سفر من به ایران پیرو تاکیدات رئیس جمهور بلاروس در خصوص تسریع در اجرای هماهنگی های انجام شده در دو دیدار با جنابعالی انجام شده است.

نخست وزیر بلاروس با اشاره به اینکه روابط دو کشور همواره دوستانه بوده و تهران و مینسک در عرصه بین المللی همکاری های سازنده ای داشته اند، افزود: امروز هماهنگی های سیاسی بین دو کشور در بالاترین سطح و زمان است. آمده است تا روابط اقتصادی را گسترش دهد.

گلاوچنکو همچنین به افزایش سه برابری مبادلات تجاری دو کشور طی یک سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: با دستور رئیس جمهور بلاروس تاریخچه روابط دو کشور را به دقت بررسی کرده و نقشه راه را تعریف کرده ایم. برای گسترش همکاری ها و رهنمودهایی برای ارتقای سطح روابط دو طرف که می توانیم به سرعت آنها را محقق کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید