ایران کشوری موثر در منطقه است که نمی توان نقش آن را نادیده گرفت


ساعت: 04:49
تاریخ انتشار: 08/06/1401
کد خبر: 1906478

نماینده الجزایر در اتحادیه عرب به ایران به عنوان کشوری موثر که نقش سیاسی و اقتصادی در منطقه ایفا می کند اشاره کرد که نمی توان آن را نادیده گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش المیادین، عبدالحمید شبیره، نماینده الجزایر در اتحادیه عرب از ایران به عنوان کشوری تاثیرگذار در منطقه یاد کرد.

بر اساس این گزارش، نماینده الجزایر در اتحادیه عرب گفت: ایران و ترکیه کشورهای تاثیرگذار در منطقه هستند و در عرصه سیاسی و اقتصادی نقش هایی را ایفا می کنند که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: موارد اختلافی وجود دارد که نتوانستیم آنها را حل کنیم و به جلسه مقدماتی وزرای خارجه اتحادیه عرب ارجاع داده می شود.

شبیره افزود: پیشنهادهای جدیدی برای اصلاح اتحادیه عرب و بهبود عملکرد آن وجود دارد.

وی ادامه داد: روابط جدید سوریه با برخی کشورهای عربی در سطح نمایندگان اتحادیه عرب مطرح شده است.

سران کشورهای عربی قرار است برای سی و یکمین نشست آتی خود در تاریخ 1 تا 2 نوامبر در الجزایر گرد هم آیند. از سوی دیگر، عبدالمجید تبون رئیس جمهوری الجزایر از الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان دعوت کرد تا به عنوان میهمان افتخاری در نشست سران کشورهای عربی شرکت کند. این دعوت طبق رسم معمول دعوت از برخی شرکای خارجی به عنوان مهمان افتخاری انجام شد.

همچنین با نزدیک شدن به نشست سران کشورهای عرب در الجزایر در ماه نوامبر، اختلافاتی بین کشورها بر سر حضور اسد یا نماینده وی در نشست الجزایر به وجود آمده است. در همین راستا الجزایر و برخی کشورها از جمله امارات و شاید مصر علاقه مند به حضور سوریه در نشست اتحادیه عرب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید