ایلان ماسک پیشنهاد نویسنده بیوگرافی خود را اجرا کرد

توییتر برچسب‌های «تأمین‌شده توسط دولت» و «وابسته به دولت» را که در نمایه‌های کاربران ظاهر می‌شد، حذف کرد و همین امر باعث شد چندین رسانه خبری از ارسال توییت در این شبکه اجتماعی خودداری کنند. ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر مدعی است که این تغییر را به پیشنهاد والتر آیزاکسون، نویسنده زندگینامه آینده خود انجام داده است.

این برچسب ها قبلاً از نمایه نشریات از جمله NPR، PBS، CBC و BBC حذف شده اند که همه آنها از ویژگی توییتر انتقاد کردند. NPR همچنین اولین رسانه بزرگی بود که تصمیم گرفت توییتر را پس از برچسب “وابسته به دولت” ترک کند، اقدامی که بعدا توسط PBS و CBC دنبال شد.

علاوه بر این، توییتر ظاهرا برچسب‌ها را از سازمان‌های تحت کنترل دولتی مانند RT روسیه یا شین هوا چین حذف کرده است. به نظر می رسد توییتر سیاست برچسب گذاری خود را کاملاً کنار گذاشته است، زیرا صفحه ای که معیارهای اضافه کردن برچسب را توضیح می دهد از وب سایت توییتر حذف شده است. می توانید نسخه آرشیو شده را مشاهده کنید.

NPR و PBS هنوز اعلام نکرده اند که آیا قصد دارند حساب های خود را با وجود حذف برچسب ها دوباره فعال کنند یا خیر. در بیانیه‌ای به The Verge، لئون مار، سخنگوی CBC به The Verge گفت که آنها در حال بررسی آخرین تغییرات هستند و فعلا حساب‌های توییتر خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید