ایلان ماسک: استارلینک برای ارائه اینترنت ماهواره ای در ایران درخواست معافیت از تحریم ها خواهد کرد

ایلان ماسک: استارلینک برای ارائه اینترنت ماهواره ای در ایران درخواست معافیت از تحریم ها خواهد کرد

روز جدید : ایلان ماسک، مالک اسپیس ایکس اعلام کرد که به دنبال معافیت از تحریم های آمریکا علیه تهران برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای استارلینک به مردم ایران است.

دیجیاتو: ایلان ماسک در توییتی اعلام کرد که استارلینک خواهان معافیت از تحریم ها برای ارائه خدمات در ایران است. اما آیا باید منتظر اینترنت ماهواره ای استارلینک در کشورمان باشیم؟

هرازگاهی خدمات اینترنت ماهواره ای استارلینک به کشوری جدید راه پیدا می کند اما تا به امروز کاربران در ایران نتوانسته اند آن را تجربه کنند. اما حالا ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس گفته است که این شرکت برای ارائه خدمات استارلینک در کشورمان درخواست معافیت از تحریم ها خواهد کرد.

ایلان ماسک روز گذشته در توییتی اعلام کرد که با ارائه خدمات Starlink در قطب جنوب، این سرویس اکنون در تمام قاره ها فعال است. در همین توییت، کاربری از ایلان ماسک پرسید که آیا از نظر فنی امکان ارائه خدمات استارلینک به کاربران ایرانی وجود دارد یا خیر؟ مدیرعامل اسپیس ایکس در پاسخ به این سوال که استارلینک درخواست معافیت از تحریم ها خواهد کرد، گفت: استارلینک در این زمینه درخواست معافیت از تحریم های ایران را خواهد داد.

اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران؟

اگرچه ایلان ماسک گفته است برای ارائه خدمات استارلینک درخواست معافیت از تحریم ها خواهد کرد، اما این موضوع برای دسترسی کاربران به اینترنت ماهواره ای کافی نخواهد بود.

علاوه بر اخذ مجوز، خرید تجهیزات لازم برای استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک هزینه زیادی بر دوش کاربران تحمیل می کند و البته باید هزینه خود سرویس را نیز در نظر گرفت. بنابراین انتظار نمی رود کاربران در ایران حداقل در آینده نزدیک بتوانند به خدمات استارلینک دسترسی داشته باشند.
الون ماسک

با وجود این مشکل، اسپیس ایکس می خواهد اینترنت ماهواره ای Starlink را در اختیار کاربران موبایل قرار دهد. در واقع اسپیس ایکس و تی موبایل می خواهند سال آینده استارلینک را به صورت بتا در دسترس کاربران گوشی های هوشمند قرار دهند.

با این حال، حتی اگر ایلان ماسک و T-Mobile در دستیابی به این هدف موفق شوند، باز هم مدتی طول می کشد تا کاربران سایر کشورها بتوانند چنین قابلیتی را تجربه کنند و البته SpaceX برای ارائه خدمات در کشور مورد نظر باید مجوز دریافت کند. با این حال، باید منتظر انتشار اطلاعات بیشتر در مورد این برنامه SpaceX باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید