اینترنت ماهواره ای استارلینک در اوکراین فعال است

اینترنت ماهواره ای استارلینک در اوکراین فعال است

روز جدید : با حمله روسیه به اوکراین، اینترنت در این کشور مختل شده و مصرف کنندگان این کشور دسترسی مناسبی به فضای آنلاین ندارند. این امر وزیر تحول دیجیتال اوکراین را بر آن داشت تا از ایلان ماسک بخواهد اینترنت ماهواره ای استارلینک را در این کشور فعال کند که ماسک قبلاً به آن پاسخ مثبت داده و اینترنت استارلینک در کشور فعال شده است.

وزیر تحول دیجیتال اوکراین ساعاتی پیش در توییتی از ماسک چنین درخواستی کرد:

روسیه در حالی که تلاش می کند یک مستعمره در مریخ ایجاد کند، در تلاش است اوکراین را اشغال کند. در حالی که موشک های شما با موفقیت از فضا فرود می آیند، موشک های روسی غیرنظامیان را مورد اصابت قرار می دهند. ما از شما می‌خواهیم ایستگاه‌های Starlink را برای اوکراین فراهم کنید.

ماسک در پاسخ به توییت وزیر تحول دیجیتال اوکراین، میخائیل فدوروف، از فعال شدن Starlink در این کشور خبر داد و گفت که ترمینال های بیشتری را به اوکراین ارسال خواهد کرد:

سرویس Starlink در حال حاضر در اوکراین فعال است. پایانه های بیشتری به این کشور در راه است.

همانطور که می دانید اینترنت ماهواره ای استارلینک نیاز به تجهیزات خاص یا ترمینال یا گیرنده دارد. بنابراین گزارش، ایلان ماسک علاوه بر اعلام فعال شدن سرویس اینترنت ماهواره ای اسپیس ایکس در اوکراین، از ارسال این تجهیزات به کشور مورد حمله روسیه خبر داد.

اینترنت در بخش‌هایی از اوکراین تقریباً غیرقابل دسترسی است و Starlink می‌تواند مردم این مناطق را دوباره با دنیای آنلاین وصل کند. در واقع استارلینک می تواند دسترسی به اینترنت را به مناطق دورافتاده ارائه دهد، البته با هزینه ای بیشتر از یک سرویس اینترنت معمولی.

حال باید منتظر ماند و دید استارلینک چه برنامه ای برای اوکراین دارد و ایلان ماسک چگونه و برای چه مدت می خواهد پایانه های اینترنتی ماهواره ای اسپیس ایکس را به اوکراین جنگ زده بفرستد.

دیدگاهتان را بنویسید