اینجا عشق حاکم است/ صدای کاروان آخرین یاران مهدی فاطمه به گوش می رسد

بارقه های محبت حسینی (م.ن) و گستره ولایت سیدالشهدا بر دل های جهانیان است که عاشقان خود را در ابراز عشق به معشوق ناشناخته ساخته اند.

این امر حس عجیبی را در دل عاشقان امام حسین (ع) ایجاد می کند و بسیاری از عاشقان برای رسیدن به جمعیت سرسام آور زائران حرم یار راهی مرزهای خوزستان می شوند.

امروز مردم از هر مذاهب، با رنگ ها و زبان های مختلف، از امام عشق اجازه دخول می خواهند و عطش جان های خسته خود را که از دنیای امروزی له شده اند، سیراب می کنند، دل هایی که صدای عطش کودکی و برای خدا را شنیده اند. . فداکاری می کنند.

تلاطم عاشقان حکایت از آتش عشقی دارد که پیر و جوان و فقیر و غنی را نمی شناسد، دل ها تشنه زیارت امام حسین (ع) در قالب کاروان ها و معرفت در قافله هایشان. دست و نور به راه نجف و راه رفتن در راه بهشت ​​باش.

میزبانان این ضیافت نیز در حال تدارک هستند. تمام توان خود را برای خدمت صادقانه به عزیزان و مهمانان آماده کنید.

0052db55 bed0 4183 86e0 1fc34d34a022 خبر خاکستری

حجت الاسلام احمد سواری رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهواز درباره ماجرای آغاز راهپیمایی اربعین که به پیاده روی الاهواز معروف است به رهیاب می گوید: حدود ده سال پیش در این راهپیمایی نشسته بودیم. مسجد، چند جوان اهل مالزی و همان دو نفر که تعدادشان کمتر از انگشتان یک دست بود، تصمیم گرفتند با چند نفر پیاده از اهواز تا کربلا تماس بگیرند و همراهی کنند.

وی افزود: در آن روز به برکت امام حسین (ع) چراغ های پیاده اربعین بین مساجد و جماعات روشن شد و از سال 1392 تا 1397 همه ساله با کاروانی به نام اسامه بصره راهی سرزمین مقدس کربلا می شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهواز گفت: اعضای کاروان شهید اسامه بصره از نیروهای حشد الشعبی بودند و سرکرده کاروان نیز به شهدای مدافع حرم در جنگ با داعش پیوست. .

خوجت الاسلام سواری ادامه داد: به مرور زمان به بزرگترین پیاده روی در نقطه مرکزی اهواز تبدیل شد و با تجمع مردم از مناطق مختلف در سال 1398 اولین کاروان پیاده روی اربعین به صورت هیئت مستقل از یک شهرستان آغاز شد. اهواز با جمعیتی حدود سه هزار نفر به سمت حرم علیات مشرف می شود البته علاوه بر خوزستانی ها، مردم کاروان «اهواز تا بن الحرمین» از دیگر استان های کشور نیز بودند.

وی گفت: این حرکت باشکوه و خودجوش توسط مردمی از مناطق مسکونی اهواز و حومه از جمله ملاشی، کریشان، گلدشت، شهرک رزمندگان، کوی علوی، کوی سادات، لشکرآباد و مندلی آغاز شد اما در کمتر از یک ساعت شروع شد. گذشت از در ابتدای پیاده روی شاهد حضور انبوهی از مردم روستاهای دهات به این کاروان عظیم هستیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهواز گفت: امسال پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا، عزم برای اجرای پیاده روی میلیونی اربعین مصمم تر و تلاش ها بیشتر است و مردم از در سراسر کشور برای شرکت در راهپیمایی اربعین اعلام حضور کردند و خود را برای رسیدن به جمع کثیری از اباعبدالله الحسین آماده کردند.

5c407cb5 eca0 4ed2 81ad f239109bd50a خبر خاکستری

حجت الاسلام سواری در بخشی دیگر از صحبت های خود گفت: ربع ملاشیه ربع آخر اهواز و در خروجی جاده خرمشهر است. من را برای یک سال تبلیغ به آنجا فرستادند، اما هشت سال در ملاشیه ماندم و هنوز هم با مردم آن منطقه ارتباط دارم.

وی ادامه داد: علاوه بر بحث های مذهبی و فرهنگی، خدمت رسانی به مردم را در منطقه ملاشیه نیز در دستور کار قرار داده ایم. مثلا در زمستان 1392 نمازگزاران با چراغ قوه به مسجد آمدند که رئیس اداره برق از مسجد بازدید کرد و در منطقه دستور نصب هزار چراغ برای ملاشیه صادر شد. همچنین هر تابستان کاروان زائران امام رضا(ع) به مشهد مقدس می رود و اکنون جمعیت این کاروان به 40 هزار نفر رسیده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهواز اضافه کرد: اگر با مردم منطقه ملاشیه ارتباط برقرار کرد; این رابطه به دلیل صمیمیت و صمیمیت مردم قابل تفکیک و مقایسه با هیچ جای دیگری نیست. مردم مالزی مردمانی غیرقابل توصیف هستند و تنها با زندگی در میان آنها به میزان صمیمیت پی خواهید برد.

حجت الاسلام سواری گفت: اولین سالی که پیاده روی اربعین در ملاشیه آغاز شد، بدون تمهید خاصی حدود 300 نفر برای زیارت ثبت نام کردند و امسال حتی مسجد پیگیر صدور ویزا بود و همراهان زیادی حتی از کوی آئین 2 نفر و همه هیئات مذهبی ما را تا سه راهی خرمشهر همراهی کردند.

وی ادامه داد: در سال دوم خسارت مراسم پیاده روی اربعین بررسی شد. اولین آسیب عدم هماهنگی با مردم بود، امسال جلسه ای با حضور فعالان فرهنگی از همه محلات از جمله رزمنگادا، گلدشت، کریشان، کوی مندلی، کوی سادات، علوی، سلیم آباد و… برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهواز گفت: محلات ملاشیه، علوی و عین دو منطقه اولیه بودند که به ابتکار این راهپیمایی را دنبال کردند و سال بعد مردم لشکر آباد گل کاشتند و توانستند پخش کنند. صدا مستقیما به دلیل تعداد زیاد مردم و دریافت تلویزیون و سپس مناطق دیگر به این جمعیت عظیم پیوستند.

09a653ea 3d62 4684 a8e4 d5bdafc88825 خبر خاکستری

حجت الاسلام سواری افزود: تمام سکونتگاه های شهر اهواز مانند منطقه ملاشیه روی کار آمدند و همه ساله در شبی که زائران اربعین وارد منطقه 2 عین می شوند؛ این شهرک ها در شهر اهواز نیز حضور داشتند. 90 درصد درهای خانه به روی بازدیدکنندگان باز است و با اشتیاق به آنها خدمات رسانی می کنند.

وی گفت: مراسم بدرق نیز به مدت سه روز تا مرز چذابه برگزار می شود و افرادی که نمی توانند به زیارت بروند در چند مرحله در این راهپیمایی اربعین شرکت می کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهواز ادامه داد: مردم نیز برای پذیرایی از زائران و زائران به سمت موکب زائران امام حسین (ع) سنگ پرتاب می کنند که در سال اول شخصی با ماشین خود دو گالن آب برای ما آورد. و در سالهای بعد همین مرد ده موکب در این منطقه برای پذیرایی از زائران برپا کرد.

حجت الاسلام سواری گفت: در روستای مزبان پیرمرد هیئتی زندگی می کرد که موکب او هر سال 60 روز برای خدمت به عزاداران امام حسین (ع) برپا بود که امسال فرزند این خادم چند روزی از دنیا رفت. قبل از شروع مراسم محرم محبت مردم به امام حسین (ع) انگیزه مردم است و ما را به کار وا می دارد.

وی ادامه داد: محله های غرب اهواز مانند پردیس، اسماعیلیه، کوت عبدالله، دارهوین نیز به دوستداران مشایا الاهواز می پیوندند. عاشقان و خادمان و ارادتمندان امام حسین (علیه السلام) که با شعار فریاد حیدر حیدر راه عشق را می پیمایند با حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و شهدای گلگون کفن بیعت می کنند پرچم های سرخ و سربندهای نقش بسته با “سلام بر مهدی” برای شرکت در راهپیمایی اربعین اعلام آمادگی کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهواز افزود: ربع عین 2 نیز یک روز پس از آغاز مراسم بدرق به ما ملحق می شود و تا مرز چاآباد ادامه می یابد و سپس زائران اربعین از 40 کیلومتری نجف مجدداً پیاده روی می کنند. زیارت حرم امیرالمومنین(ع) عبادت شود، زیرا طبق روایات ثواب پیاده روی امیرالمومنین(ع) دو برابر ثواب پیاده روی امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام سواری گفت: پس از آن شب را در شهر کوفه سپری می کنیم و صبح پیاده روی اربعین از مسجد سهله منسوب به امام زمان (عج) آغاز می شود.

1827c522 c2fa 40ff b5bb fc91f9268f69 خبر خاکستری

وی با بیان اینکه عبادت انسان را به مقام شناخت می رساند، گفت: امروز مؤمنان به این درک رسیده اند که اربعین حسین را گرامی بدارند، این حضور مصداق حفظ حریم اباعبدالله الحسین(ع) و امام حسین(ع) است. معصومیت و پاکی خانواده اش.

این کارشناس مذهبی خطاب به بانوان تصریح کرد: به بانوانی که در مراسم اربعین حضور می یابند، سفارش نمی شود که فرزندان خود را در آغوش بگیرند و این مسیر سخت را طی کنند، بلکه با الگوبرداری از بانوان دشت کربلا این راه را طی می کنند.

حجت الاسلام سواری حضور این جمعیت عزیز در پیاده روی اربعین حسینی را حرمت حفظ مقام امام حسین (ع) می داند زیرا این اجتماع نشان می دهد که ما می خواهیم امام زمان را یاری کنیم به همین دلیل اجتماع اربعین است. گردهمایی من زمان و بسیار باشکوهتر از مراسم دعای ندبه است.

وی خطاب به مسئولان ذیربط اظهار کرد: از مسئولان تقاضا داریم مسیرها را برای تردد زائران صاف کنند و زیرساخت ها را آماده کنند تا اگر امسال 5 میلیون زائر به کربلا بروند، سال آینده شاهد حضور 10 میلیون زائر باشیم. اربعین حسینی را باید جدی گرفت.

حجت الاسلام سواری با بیان اینکه در اربعین حسینی(ع) شعار حسینی(ع) را جهانی می کنیم، گفت: در این بزرگ ترین اجتماع شیعیان حول حماسه اباعبدالله حسین(ع) می توان ارزش ها را تعمیق بخشید. حسینی در جامعه بیایید تاوان را بپردازیم. وقتی ارزش‌های حماسی اباعبدالله الحسین (ع) در جامعه شیعه عمیق‌تر شد و بیش از پیش تثبیت شد، آثار ارزشمند آن در ابعاد مختلف کاملاً آشکار می‌شود.

وی یکی از آثار حضور در پیاده روی اربعین را استکبار ستیزی دانست و افزود: وقتی انسان خود را قطره ای از اقیانوس در مسیر اربعین می بیند، بیانگر تجربه مرگ در راه خدا و فداکاری است. اهل بیت.. البته هر کس به میزان خود از چنین تجربه معنوی بهره می برد. وقتی پای انسان در راه کربلا، اباعبدالله الحسین(ع) خسته می شود و خستگی را در بدن خود عمیقا احساس می کند، ارتباط معنوی او با اباعبدالحسین(ع) بیشتر می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید