این استقلالی به رئال مادرید نزدیک بود

این استقلالی به رئال مادرید نزدیک بود

سرمربی فعلی باشگاه استقلال تهران در آستانه انتقال به پرافتخارترین تیم اروپا یعنی رئال مادرید بود. حتی کار روی این انتقال تا جایی پیش رفت که نمایندگان دو باشگاه اسپورتینگ لیسبون و رئال مادرید پیش از قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا مذاکرات فشرده ای را در مونت کارلو با یکدیگر انجام دادند.

در همان لحظه، فلورنتینو پرز، رئیس وقت و فعلی رئال مادرید، اطمینان حاصل کرد که انتقال ریکاردو ساپینتو به سانتیاگو برنابئو قطعی است. پرز در مراسم جشن یوفا به خبرنگاران گفت: مطمئن هستم که این انتقال روز جمعه یا روز بعد انجام خواهد شد و او (ساپینتو) با دوست خوبش لوئیس فیگو بازی خواهد کرد.

پرز بعداً تاکید کرد: “معامله اکنون می تواند انجام شود، اما ابتدا باید با شرایط خارجی مقابله کنیم و موقعیت فابری و اوگنینوویچ را مشخص کنیم.” این دو بازیکن می توانند رئال مادرید را به مقصد اسپورتینگ لیسبون ترک کنند.

ابتدا قرار بر این شد که موافقت فابری برای جدایی از رئال مادرید گرفته شود و مبلغی از انتقال ساپینتو به برنابئو نیز به حساب سوسیداد واریز شود، چرا که باشگاه باسکی مدعی شد طبق قراردادی که با اسپورتینگ امضا کرده است، بخشی از پول انتقال باید به حساب سوسیداد واریز شود. پرداخت شود آنها باید سپرده شوند.

با وجود رودریگو فابری، اسپورتینگ هفت بازیکن خارجی خود را برای لیگ قهرمانان اروپا ثبت نام کرد. به جز او، سزار پراتس، آکوستا، هوروات، اسفار، کوروفسکی، یوردانوف از جمله این بازیکنان بودند. اما از آنجایی که در قوانین لیگ قهرمانان اروپا محدودیتی برای خارجی ها وجود ندارد، این مشکلی ندارد. اما فقط در سطح داخلی، یوردانوف هنوز باید منتظر رودریگو پاسپورت اروپایی باشد.

طبق گزارشات آن زمان، آن «اما» و «اگرها» در نظر گرفته نشد، بنابراین اسپورتینگ در نهایت تصمیم به حفظ ریکاردو ساپینتو گرفت و انتقال او به رئال مادرید رد شد. البته روایت دیگری از سرمربی استقلال وجود دارد. ساپینتو می گوید پس از بازگشت به اسپورتینگ پس از یک دوره قرضی در سوسیداد، با استقبال باورنکردنی هواداران پرتغالی مواجه شد و در نهایت با وجود پیشنهاد رئال مادرید، حاضر به ترک این تیم نشد. او می گوید: «این کار درستی نبود که پس از علاقه ای که به من نشان دادند، هواداران را در این شرایط تنها بگذارم، بنابراین به کارم در لیسبون ادامه دادم.

لازم به ذکر است که ساپینتو بین سال‌های 1194 تا 1997 در 77 بازی 20 گل برای اسپورتینگ به ثمر رساند. او سپس سه فصل را در لالیگا و سوسیداد سپری کرد و دومین و آخرین دوره حضور خود را در اسپورتینگ بین سال‌های 2000 تا 2006 سپری کرد. جایی که در 97 بازی توانست 14 گل برای این تیم به ثمر برساند. ساپینتو در پایان دوران فوتبالی خود یک فصل نیز برای استاندارد لیژ بازی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید