این بار آمارگیر قلابی محبوب فر به زایمان اعتراف کرد / پیگرد قانونی


ساعت: 20:39
تاریخ انتشار: 1401/03/07
کد خبر: 1842187

محمدرضا محبوب فر خبرساز این روزهای رسانه هاست و به دنبال دسترسی به آمار مراکز درمانی و مددکاران اجتماعی است و می گوید: تنها در 10 روز گذشته حدود 5000 نوزاد در سراسر کشور آزاد شده اند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا محبوب فر خبرساز این روزهای رسانه هاست و به دنبال دسترسی به آمار مراکز درمانی و مددکاران اجتماعی است و می گوید: تنها در 10 روز گذشته حدود 5000 نوزاد در سراسر کشور آزاد شده اند!
این خط خبری از ابتدا اساساً مبهم بود. به گفته محبوب فر، بیش از 16 درصد نوزادان در کشور آزاد شده اند! این آمار البته هدف خاصی دارد.

بررسی آمار نشان می دهد که در سال 1400 1106072 نفر متولد شده اند. در واقع این بدان معناست که روزانه 3000 نفر متولد می شوند. حال اگر زاد و ولد ثابت را بپذیریم، برای ده روز ادعای محبوب فر، یعنی 30 هزار نفر متولد شده و 5000 نفر از این بچه ها آزاد شده اند که این آمار حدود 16 درصد است که منطقی و علمی نیست. همه.

البته محبوب فر اظهارات عجیبی کرده بود. او گفته بود بین دو هزار تا دو هزار و 500 جنین و نوزاد پس از تولد سقط شده یا در خیابان رها شده اند! این گفته در حالی مطرح می شود که هیچ مکانیزمی برای سنجش این گزاره وجود ندارد و اساساً بیان این جمله که تعداد تولد و سقط تقریباً برابر است!

اکنون طبق اخبار منتشر شده محبوب فر متهم به نشر اکاذیب بدون سند است و هیچ مدرکی برای ادعای خود ارائه نکرده است.

البته این اولین بار نیست که محبوب فر ادعاهای عجیب و غیرحرفه ای می کند. وی پیش از این نیز به دلیل ارائه آمار نادرست و معرفی خود به عنوان عضو تیم کرونا از انتشار روزنامه محروم شده بود. گفتنی است روزنامه جهان صنعت به دلیل مصاحبه با فردی که به عنوان یکی از اعضای ستاد کرونا معرفی شده بود و ادعای ایجاد آمار کرونا توقیف شد. اما محمدرضا محبوب فر که اظهاراتش منجر به توقیف روزنامه جهان صنعت شد، گفت که عضوی از این ستاد نیست. یک منبع نزدیک به هیات نظارت بر مطبوعات نیز گفت: جعل هویت رسمی منبع خبری و معرفی دروغین خود به عنوان یکی از اعضای ستاد ملی ضد ولیعهد، اعلام آمار نجومی از کشته شدن 300 هزار تاج در ایران و پیشی گرفتن از رسانه های معاند در محرومیت عمومی. اعتماد به وزارت بهداشت به عنوان خط اول مبارزه با تاج، زیر سوال بردن اقدامات متخصصان بهداشت در تشخیص، پیشگیری و برخورد با تاج و ارائه اطلاعات کاملا نادرست و نادرست بدون مدرک دلیل اصلی تصمیم به توقف است. از روزنامه جهان صنعت.


67b1b7e8 3909 435d b446 0aefc9688e0a خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید